• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Carthago, snart uppvägd

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Idag kom pappret från Bengt i Örkeljunga, nu e det bara skaffa tid på besiktningen o få den uppvägd till 4.500kg.Nu känns det skönt att det finns lite marginal:)Staffan

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030
Sv: Carthago, snart uppvägd

Idag kom pappret från Bengt i Örkeljunga, nu e det bara skaffa tid på besiktningen o få den uppvägd till 4.500kg.Nu känns det skönt att det finns lite marginal:)Staffan

Hej.
Detta är högintressant för mig!
Vi är även för tjocka för att bli inkallade på viktkontroll med våran Carthago.
Som jag skrivit innan har vi slängt ut allt som vi inte kan ha i bilen pga övervikt.
Får vi dessa kg så kan vi köra lugnare, dvs återfå en del av de 920kg last vikt som står på pappret!
Om inte får frugan och jag banta kraftigt, de är lite att ta av oss!
Stephan

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Detta låter intressant för vår del. Vilken modell har ni? Vad krävs för att väga upp den till 4.500 kg? Tänker då på kraftigare fjädringar tex. Blir det dyrare skatt? Vi har i nuläget max 4000 kg. Vad tar besiktningen i avgift för detta? Vilka papper krävs?
Hälsningar Anne-Louise o Johnny

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Detta låter intressant för vår del. Vilken modell har ni? Vad krävs för att väga upp den till 4.500 kg? Tänker då på kraftigare fjädringar tex. Blir det dyrare skatt? Vi har i nuläget max 4000 kg. Vad tar besiktningen i avgift för detta? Vilka papper krävs?
Hälsningar Anne-Louise o Johnny

Hej på er, vi har en e-line T 51 ,heavy chassi(4.250kg)-09.Ringde först till alko ,dom sa står det något under bokstaven K i reg beviset så kunde inte dom hjälpa oss, då fick det gå genom Bengt i Örkeljunga(köpte bilen där).Tog kontakt med BiÖ så fixade dom allt via Carthago. Det kostade 4.200kr att få nya papper från tyskland,Jeanette ringde besiktningen igår o fick en tid i mitten på juni ,där ska dom ha 1510kr. Så summan för lite textändringar i pappren blir drygt 5700kr, kan kännas dyrt men e värt det tycker vi/Staffan

Senast ändrad:
Toppen