• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Cartago T4.8H plus / Adria Matrix S680 SP

Bengt och Anna-Gull

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6076
Medlemskap
2025
Carthago T4.8H plus / Adria Matrix S680 SP

Hej !

Står i valet att köpa en Carthago T4.8H plus eller Adria Matrix S 680 SP.

Finns några med erfarenhet av dessa bilar vore jag tacksam om Ni kan komma med synpunkter beträffande fördelar respektive nackdelar med bilarna.

Även övrig info är av intresse. Enligt säljare av bilarna finns inte bättre at tillgå.

Ser fram mot synpunkter från verkligheten.

Mvh
Bengt

Senast ändrad:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Cartago T4.8H plus / Adria Matrix S680 SP

Hej !

Står i valet att köpa en Cartago T4.8H plus eller Adria Matrix S 680 SP.

Finns några med erfarenhet av dessa bilar vore jag tacksam om Ni kan komma med synpunkter beträffande fördelar respektive nackdelar med bilarna.

Även övrig info är av intresse. Enligt säljare av bilarna finns inte bättre at tillgå.

Ser fram mot synpunkter från verligheten.

Mvh
Bengt
Gissa

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Har haft både Adria och Carthago och mellan dom jag haft är valet lätt.Carthago.
Anders.B;)

F

F.d. 1074

Guest

Vi harhaft detleff, knaus, sedan 2 carthago ingen liknelse.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Missförstå mig inte.Adrian vi hade fungerade utmärkt men Carthagon är så mycket bättre men också så mycket dyrare.Jag tror att man blir lycklig med den bil man har,oavsett märke.
Anders.B

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Vi har en Carthago 4,8 tplus. Hämtade den innan jul så vi har inte kunnat testa den mer än för en liten tur till Göteborg. Men än så länge ser vi inga större fel på den. Husbils tidningen (som jag inte kommer ihåg vad den heter) hade en test på den i senaste numret.

Adrian tittade vi på men valde denna istället. bla tyckte vi inte om att sängen gick ner över köket. Tycker att det kan vara bra o koka kaffe medan det fortfarande ligger folk i sängen ;)
Men det är ju väldigt personligt i husbilsvalet.....

/Cecilia

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Ingen Adria ägare som svarat ännu, ni som äger en Carthago förstår jag att ni är mycket nöjda, men till frågan om verkligheten och den inbegriper nog körandet oxå, hur är den att köra på gator i byar där det är trångt, små vägar och där det är lågt till tak för nog är den väl högre än en Adria ?

Från en som har en Dethleffs men funderar på ev byta.

Mvh
Pelle 570

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Det lilla vi har kört vår känns den inte så stor (vi hade en helintegrerad Hymer innan) Halvintegrerade känns mindre eftersom man har mindre fram.
Den är 2,85 hög så den är faktiskt inte så hög. Kommer inte ihåg hur hög Adrian är.
Vi fastnade för Adrian först (eller om jag ska vara ärlig dom andra 3 ägarna av vår husbil, inte jag) men när vi såg denna Carthago som hade det mesta vi ville ha så föll vi. Men sen måste vi ju ut med den lite mer innan vi vet allt ;)
/Cecilia

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Hej,vi har inte jämfört men vi fastnade för Matrixen,vilken härligt rymlig dinettgrupp
med plats för många o sen vela vi ha dubbelsäng längst bak,o den nerfällbara sängen,helt kanon,vi valde stora chassit med 160 HK motorn oxå,då finns det styrka så det räcker !!
Så nu går vi i väntans tider till Mars då vi beräknar att hämta ut den !!!! :spinny:

Toppen