• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Carport

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Carport

Hej,

Jättefin! Har du själv ritat den? Vad är max höjden på den? Krävdes det bygglov? Vad blev materialkostnaden?

Hälsningar,
Nisse och Nana

A.son

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2025

Bygglov krävs. Höjd invändigt 3,20m till 3,80m, yta 4x8m. Var inte tänkt att gjuta en platta men så blev det ändå. Ångrar inte detta. Kostnad ca 140tkr. För dyrt egentligen men bättre att göra det riktigt på en gång.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Bygglov krävs. Höjd invändigt 3,20m till 3,80m, yta 4x8m. Var inte tänkt att gjuta en platta men så blev det ändå. Ångrar inte detta. Kostnad ca 140tkr. För dyrt egentligen men bättre att göra det riktigt på en gång.

Kostade enbart materialet 140 tkr?
:confused:

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Snyggt gjort,fattas bara en vägg till då och en fin port så blir det ju
fullt komplett förvaring !!!! :spinny::mcride:

A.son

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2025

Nä kostnad för hela bygget, uppsatt klart och inget eget arbete.

F

F.d. 53166

Guest

Kul att se ditt bygge. Vi byggde i höstas ( inte färdigt ännu) denna carport där även vår vän kan ha sin husbil. Fantastiskt skönt att ha pärlorna skyddade under tak, undan snö och isbildning. Vi får även plats för två personbilar och på sikt en liten "verkstad - gubbkuvös". :)
//sture

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Visningar: 7

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jättemysigt att kunna greja med bilen även under snö- och drivistiden. Förstår inte hur jag kunde klara mig utan carport. Har även fixat snöskärmar som jag skruvar dit till vintern. Inte bara Åre som har snö. Finns i otroliga mängder i Östergötland också.

:)

Toppen