• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Caravan mässan i Hannover ?

J

Jarn

Guest
Jag undrar om någon besökt Caravan & Camping mässan i Hannover och kan ge ett utlåtande om den är sevärd?

Mässan är en av flera mässor som går samtidigt på det stora mässområdet mellen 26 jan - 3 febr 2013. Se länk nedan.

Kanske någon som är intresserad av att besöka mässan och samåka i personbil från Malmö och bo på enkelt hotell?

För de som kör husbil finns Stellplats intill.

ABF / Themenwelten / Caravan & Camping / Ãœberblick

Följande märken skall deltaga:
Marken auf der ABF / Caravan & Camping 2013

Adria
BavariaCamp
Bürstner
Burow Mobil
Carado
Carthago
Chausson
Dethleffs
Eura-Mobil
Fendt
Giottiline
Globecar
Hymer
Ilusion
Kabe
Karmann-Mobil
Knaus
Laika
LMC
MillerMorelo
Orangecamp
P.L.A.
Plasy
Pössl
Raclet
Rapido
Rimor
Roller Team
Sea
Sterckemann
Sunlight
T@B
T.E.C.
Tabbert
Therry
Trigano
VW-Nutzfahrzeuge
Weinsberg
Westfalia
Wilk

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Caravan mässan i Hannover ?

Om det blir krafter över till ett mässbesök kommande år så får det bli Abenteuer Allrad i Bad Kissingen.

Där kommer bland flera andra intressanta bilar även denna kompakta Exploryx Impala att ställas ut: Exploryx Impala - Wohnaufbau auf Mercedes Benz Sprinter 4x4 als 3,5 t oder 5 t | Exploryx - Ihr Hersteller für Expeditionsfahrzeuge, Fernreisemobile und individuelle Fahrzeuglösungen

Ett nytt märke för mig, men ser bra ut i beskrivningen.

aake

J

Jarn

Guest

Tydligen ingen som varit på denna mässan tidigare ?

Nyfiken som jag är har jag därför köpt mig en tågbiljett o bokat hotell, så nu åker jag ner o ser hur det är.
Finns ju även en trädgårdsmässa och en bilmässa paralellt som jag skall besöka.
De ställer bl.a. ut "Jahreswagen" där, så man kanske handlar både en ny personbil o husbil....
Ingen annan som jag skall lägga en order till bland mässerbjudanden som finns ? :)

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Jag har varit här vid ett par tillfällen och det är igentligen en fritids mässa där Caravan o camping är en växande del för varje år. Samtidiga mässor är bl.a Friluftsliv, fitnes husdjur samt AUTOTAGE HANNOVER-Ausstellung für Automobile und Zubehör Nästa mässa är den 11-15 februari 2015 abf_ Så här finns o göra Lite konstigt är att jag sett en massa nordiska utställare här men inga svenska.

Toppen