• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Caravan Club

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Hej alla
Jag tänkte besöka en kompis "HBK" på Ivö sjön
Söndremark familjecamping! (Caravan Club) men han sa: då måste du vara medlem !!!
Nu undrar jag rent juridiskt: får de utesluta alla andra med husbil/husvagn om de inte är medlemmar?

Det låter något konstigt att man måste vara medlem för att koma in på en camping.
Någon som vet.

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025
Sv: Caravan Club

Så vitt jag känner till så kan du besöka campingen utan att vara medlem, däremot får du betala ett högre pris
Lennart

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Hämtat från deras hemsida

Vi har fn 38 st egna campingplatser varav ca hälften är klubbcampingar, de övriga är öppna för alla. Platserna finns över hela landet, många är även vinteröppna. Eftersom prisnivån är lägre på CC-campingar, är de mycket populära. Slå gärna en signal till receptionen och kolla att det finns en ledig plats. Välkommen!

Lennart

D

Deleted member 11118

Guest

Vissa av CC campingarna är endast för medlemmar. Den CC campingen på Ivö är inte ansluten till SCR eftersom den som sakt endast är för medlemmar.
Det finns ytterligare en camping på Ivö som inte är en CC camping.

Senast redigerad av en moderator:

Per och Agnetha

FD HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
9517
Medlemskap
2023

Man kan stå på CC klubb campingar utan att vara medlem, men då är det dyrare! Agnetha

D

Deleted member 11118

Guest

Du kan aldrig stå på en klubbcamping om du inte är medlem i CC. Du kan däremot stå på på en allmän CC camping utan att vara medlem, för icke medlem är det då något dyrare.

Klubbcampingarna i CC är inte anslutna till SCR, då endast medlemmar kan campa på dessa.

Toppen