• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club - också eller inte??

F

F.d. 2621

Guest
Vi är nya husbilsägare och campare och trevar oss fram i möjligheterna och problemen.

Vi gick med även i Caravan Club med årsavgiften 380.- och idag kom avin för nästa års medlemskap. En del funderingar kring detta anmäler sig, som t ex: vad gör ni andra HBK:are? Är det dubbla medlemskapet motiverat? Hur får jag annars CCS-kortet? Finns det andra grundläggande och väsentliga kort för oss i HBK, som man bara får genom CC?

Jag har CC:s Husbilsförsäkring med vägassistans resp Avställningförsäkring och förstår, att CC-medlemskap är en förutsättning för det. Finns det andra goda alternativ? Jag hittade inte några sådana för ett halvår sedan.

Jag ser fram emot andras erfarenheter och synpunkter om allt detta.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Caravan Club - också eller inte??

Många HBK-medlemmar är även medlemmar i CC, så även vi. Vi hade varit med i CC under flera år innan vi gick med i HBK.

Som medlem i HBK känns behovet av CC kanske inte längre lika angeläget men vi har betalat in för ytterligare ett år.

F

F.d. 839

Guest

Concurro,

Good heavens, 380 bananer !!! Jag vet precis vad jag skulle ha gjort, HBK är ju jättebilligt jämnfört med CC om dom bjuder på mer kan jag inte bedöma eftersom jag inte är medlem men jag betvivlar.

F

F.d. 24280

Guest

Får man fråga vad är CCS-kortet och vad gör den för nytta?
Mvh/

F

F.d. 839

Guest

Zubac,

Jag är medlem i SCR vilket ge mig också rabatter på färjor och annat. Är inte säkert på vad dom (Caravan Club of Sweden) bjuder på mera men 380 SEK är trots allt en hel del pengar så bäst att få något i retur. Jag betalar för mitt medlemskap i SCR, tror det rör sig om 100 SEK / år.

F

F.d. 6238

Guest

Jag (VI) skall berätta om våran erfarenhet av CC. När vi snart betalar in medlemsavgiften till CC för 2008 gör vi detta för tredje gången.
Jag menar alltså att detta blir vår tredje omgång i CC.

Tidigare så upplevde vi CC som en snobbklubb där bara dom som hade "rätt märke" på Husvagnen pratade MED VARANDRA.

Idag så upplever jag som att CC är idag en väldig seriös klubb med en otrolig kunskap med detta med Camping och faktiskt att åka Husbil.

Sedan har dom VÄLDIGT fina campingplatser i hela landet, även utanför Sveriges gränser.
Sammanfattningvis kan kan säga att CC idag är en väldigt välskött klubb och jag är mycket stolt att tillhöra denna organisation.
Men som nummer 1 finns det bara en KLUBB som lyser över dom andra.

Eftersom Ni vet vilken klubb det är så tänker jag inte säga detta.
Jag bara säger så här att klubben börjar på H och slutar på n.se.

Hej på Er kamrater och länge Leve HUSBILSKLUBBEN:SE där det bara får plats med Positiva människor eftersom det finns ingen i klubben som kan stava till Nega-- ja jag kan inte heller stava till detta.
Hls från en eventuellt nybliven Hymerägare.
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:

F

F.d. 273

Guest

Vi är med i Caravan Club, naturliga valet när vi hade husvagn och uppskattade deras ofta välkötta campingplatser. Vi besöker även nu med husbil deras campingar och därför fortfarande medlemmar.

CC har en etablerad och mycket väl fungerande golfsektion med årligt återkommande arrangemang och mästerskap. Betydesefullt för oss husbilsgolfare.

Två helt skilda typer av klubbar. HBK:s alerta och helt suveräna medlemskontakt genom husbilsklubben.se mot CC:s möteplatser i form av egna campingar med säsongsplatser och gästplatser.

Medlemsskapet i CC kanske inte så viktigt längre men ändå för oss värt pengarna.

MVH// Alf

F

F.d. 3753

Guest

25% på AGA gasol är inte så dumt heller.:yes:

F

F.d. 673

Guest

CC och HBK kan väl inte riktigt jämföras. Är ju liksom inte samma grej...

Många brukar prata om rabattern man får genom CC. Ofta kan man få dessa rabatter på annat vis också, men icke desto mindre erbjuds det ett antal rabatter.

Man får en hyfsad "riktig" tidning förutom lokala sektionsblad och brukar man bo på campingplats har man rabatt på CC-campingar och även tillträde till något fler campingar än icke-medlemmar.

CCS = SCR-kortet ingår i medlemsavgiften och räknar man bort det från medlemspriset (om man skulle köpt det ändå) är medlemsavgiften 255 kr. Snabbt intjänad hävdar många, även om jag själv inte har kunnat utnyttja några rabatter under mina medlemsår, men dessbättre är vi ju alla olika...

Nästa år erbjuds i alla fall alla nuvarande CC-medlemmar 6 månaders gratis assistance-försäkring (man väljer själv när på året den sk börja gälla), så för första gången kommer jag att faktiskt "spara in" min medlemsavgift, då jag kan skippa M och deras Väghjälp (hittills enda möjligheten jag hittat till assistance-försäkring för en så gammal bil som min) under 2008!

Toppen