• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Canal Digitals boxar

Juhani & Leila

HBK Medlem
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2025
Har Canal Digital hemma med box Sagem HD PVR 101-ST (inspelningsbar HD-box med hårddisk på 250 GB). I husbilen finns Oyster anläggning med mottagare GSS Digital Satellite Receiver DRS 100 CI som fungerar bra med Canal Digitals kort. Problemet är att hemma boxen hänger sig mycket ofta, flera gånger om dagen och kräver omstart. Mycket irriterande. Skall vara känd men olöst problem för Canal Digital.
Jag har två alternativ: Antingen byta hemma boxen till ny Inspelningsbar HD-box med hårddisk på 500 GB eller gå över till Viasat. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av Canal Digitals 500 GB boxen, om den fungerar bättre än 250 GB boxen?

F

F.d. 55665

Guest
Sv: Canal Digitals boxar

Första inlägget :)

500 GB fungerar för oss mycket bättre än 250, det gäller nog många men det sägs att det för en del fortfarande finns lite olika problem. Den nya boxen är snabbare och lite mer genomtänkt. Om du ringer och säger att det inte fungerar bra, att du tänker byta till Viasat om dom inte gör något, så brukar dom (för oss och för andra på lite olika forum) ge en bra rabatt på uppgraderingen. För oss så (om jag minns rätt) så fick vi 500 GB boxen gratis mot en förlängning på 12 månader.

Nackdelen är att den är större än den gamla boxen, kanske lite klumpigt om du inte har en stor bil. Finns ju rätt billiga mindre lådor utan inspelning. Kanske något att väga in i förhandlingen med Canal Digital. OBS att det sägs att för HD-kunder (som du troligen är) så låses kortet till en box, kolla det innan du köper en begagnad låda. Kanske behövs tvillingkort om du går för en separat låda till husbilen.

Martin

petterssonbj

HBK Medlem
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2025

Har också CD hemma, bytt upp mig till 500 gb boxen hemma funkar jättebra mycket mer användarvänlig än 250 boxen och snabbare.

Sen har vi lyxat till oss med 2 tvillingkort då vi har 1,5 plans hus.
CD lilla vita HD box har vi i husbilen funkar bra, med en extern hårddisk funkar den bra även som inspelningsbar

Vi har följaktligen 3 kort som går att blanda hur som helst

Vad vi inte är helt nöjda är Snipes satelitantenn som vi tycker tappar signalen för lätt
vid sämre väderförhållanden men det är en annan historia.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Har Canal Digital hemma med box Sagem HD PVR 101-ST (inspelningsbar HD-box med hårddisk på 250 GB)

Min började jäklas också efter ett par år. Verkar vara en design feature för att man ska köpa ny mottagare. Vi köpte den nya och den fungerar ännu så länge perfekt.

Något som irriterat mig länge med Sagems mottagare och även den nya burken är att det är samma fjärr som till Sagems mottagare för marksända signaler. Så om man vill spela in eller radera en viss film så börjar även den andra enheten göra detsamma. Bara det att man inte vet vad den spelar in eller raderar. :mad:

F

F.d. 23327

Guest

hade också otroliga problem med deras inspelningsbara sagembox,bytte till en ny nån gång men den vart fortsatt mycket långsam högljudd och hängde sig hela tiden.
tom deras kundtjänst kunde erkänna att boxeländet var skit men nån rabatt på en ny var inte att tänka på.
Slutade med att jag köpte en miraclebox (inget som canal digital säljer) så man slapp länga bindningstiden och den boxen är helt fantastisk jämfört med sagem,den bråkar ytterst sällan och då är det bara att starta om den

Toppen