• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Canal Digital?

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Hej!

Funderar på att byta från Boxer till Canal Digital men vet ganska lite om det senare företaget. Skulle gärna vilja få lite kommentarer kring hur deras produkter fungerar från er som har använt er av deras tjänster.

Tack på förhand!
Staffan
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Canal Digital?

Vi bytte från Boxer till Canal Digital för ett par år sedan. Fick installation som brukligt men förhandlade till oss så detta gällde 3 rum. Vi var hemma när det installerades och det var bra för då fick vi installationen som vi önskade denna. Driftsäkerheten har vi upplevt som bättre än Boxer som vi hade problem med om det var riktigt oväder, fick då ofta fryst bild.
CD har många HD-kanaler vilka ger en väldigt bra och tydlig bild.
Använder ofta appen ToGo som gör att vi har samma program i denna app som vi har hemma.
Sammanfattningsvis har vi blivit väl bemötta av CD och kan rekommendera denna leverantör.
Lycka till med ditt val!
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Canal Digital?

Jag antar att du menar Boxer i husbilen?
Vanlig TV-antenn kräver inte fri sikt, vilket sat-antenn behöver.
 

idemis

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
14043
Medlemskap
2025
Sv: Canal Digital?

Har både hemma och i husbilen CD, har inte haft några problem. Är nöjd.
 

Birgitta o Göran S

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
10629
Medlemskap
2026
Sv: Canal Digital?

Har också Canal digital i husbilen och hemma. Det fungerar utmärkt om man har fri sikt mot satelliterna. Vi hade Boxer för länge sedan men tyvärr var det problem med att bilden frös. Så därför bytte vi till parabol.
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: Canal Digital?

Jag har sedan några år tillbaka Canal Digital i bostaden och i husbilen. Jag är mycket nöjd med bildkvaliteten. Den inspelningsbara HD-boxen är mycket bra.

Ett par gånger har dock parabolen snöat igen och mottagningen upphört. Det är därför bra att placera parabolen så att man enkelt kan rengöra den.

I husbilen fungerar det en bra bit ner i Tyskland.

Programutbudet är Ok för mig men för de som är mycket sportintresserade tror jag att Viasat har något bättre programutbud.

Leif Torså
 
F

F.d. 30181

Guest
Sv: Canal Digital?

Hej. Skaffade en abonnemang hos Canal Digital höstas när jag åkte till Portugal och Spanien. Första fakturan var 1021,00 kr. Sedan kostar det 159 kr i månaden.Fick kortet hemskickat med modem (kortläsare) som inte fungerade i min satellitbox.Köpte en som funkar från Mediamarkt i Tyskland.Sat.boxen jag har i husbilen är en Alden som jag fick byta till en nyare modell (svart) hos Alden i Neuenkirchen. Svenska fria kanaler och några utländska syntes bra och glad i hågen styrde jag mot Portugal. Redan i Frankrike blev det ingen kontakt med satelliten Thor som Canal Digital använder för Svenska kanaler. Skynews och Aljazeera syntes dock. Väl nere i Algarve hörde jag av Husbilskompisarna att Canal Digitals svenska sändningar går inte att se så långt söderut vad än försäljarna säger hos CD. Jag försöker nu reklamera köpet och känner mig lurat av försäljaren som försäkrade att det inte var några problem att se på svenska program i Spanien eller Portugal.
Markku Maijala,Stockholm
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Canal Digital?

Hej. Skaffade en abonnemang hos Canal Digital höstas när jag åkte till Portugal och Spanien. Första fakturan var 1021,00 kr. Sedan kostar det 159 kr i månaden.Fick kortet hemskickat med modem (kortläsare) som inte fungerade i min satellitbox.Köpte en som funkar från Mediamarkt i Tyskland.Sat.boxen jag har i husbilen är en Alden som jag fick byta till en nyare modell (svart) hos Alden i Neuenkirchen. Svenska fria kanaler och några utländska syntes bra och glad i hågen styrde jag mot Portugal. Redan i Frankrike blev det ingen kontakt med satelliten Thor som Canal Digital använder för Svenska kanaler. Skynews och Aljazeera syntes dock. Väl nere i Algarve hörde jag av Husbilskompisarna att Canal Digitals svenska sändningar går inte att se så långt söderut vad än försäljarna säger hos CD. Jag försöker nu reklamera köpet och känner mig lurat av försäljaren som försäkrade att det inte var några problem att se på svenska program i Spanien eller Portugal.
Markku Maijala,Stockholm

Abonnemanget hos Canal Digital gäller egentligen endast för Sverige. Att man sedan kan se svensk TV ungefär ned till Alperna ser de mellan fingrarna med. Låter konstigt att någon på Canal Digital skull påstå att abonnemanget går att använda i Spanien och Portugal.
 
B

Bosse.L

Guest
Sv: Canal Digital?

Skall du se svenska program i Portugal måste du skaffa ett World europa kort då kan du få en mix av svenska kanaler men du kan ej välja själv.
Hälsningar Bo.
 
F

F.d. 30181

Guest
Sv: Canal Digital?

Hej Bosse.Tack för svaret.Var köper man ett sådant kort och vad kostar det?
Markku
 

Punx8

FD HBK Medlem
Inlägg
234
Kommun
Örebro
HBK-Nr
12674
Medlemskap
2021
Sv: Canal Digital?

Hallå på er

Har både boxer och CD under säsong i h bil, för att kunna se någon typ utav tv oavsett träd och andra förhållanden, CD även i hemmet, är säkert lite olika definition på vad som är svenska kanaler, jag testade lite när jag åkte Frankrike från Paris vidare efter Rivieran ner till Sorrento Italien och skrev lite vad som funka för mig med en Oyster 85 cm parabol i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t43138/ och visst är det så att delar utav CD utbud går nere i södra Europa men inga SVT kanaler eller TV4 eller dylikt, utan dom jag skrivit i ovan tråd. Åtminstone för mig.
 
F

F.d. 50279

Guest
Sv: Canal Digital?

Hejsan. Jag har en <yster 85 cm parabol på min husbil
och enkortläsare från Canal Digital. Har fungerat bra,
tills nu. Får ingen bild längre, huar jag än snurrar på parabolen
korte är ok,för de har jag även hemma. Någon som har kännedom
vad det kan vara som spökar? Hälsn Kalleoankie.
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Canal Digital?

Hej!

Ställ in parabolen på Thor och välj en SVT kanal.
Då skall text-Tv funka direkt, sedan kan den behöva stå på en längre stund för att hoppa igång med fungerande ljud o bild.

Man får inte ha för bråttom, det tar tid ibland när det inte vart igång under en längre tid..
 
B

Bosse.L

Guest
Sv: Canal Digital?

Undrar om någon kan hjälpa mig med ett litet problem har swt World innsstalerat på min satelit motagare antennen går i rätt position men jag får ingen bild, kommer ej åt meny inställningar troligtvis behöver jag hjälp av någon firma i södra Portugal el.spanien Tipps tas emot tacksamt
Bo Lexén
 
Toppen