• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingtorget.no

F

F.d. 1606

Guest
Vi har vår husbil Dethleffs till salu här på annonstorget och på Blocket. Det ringde en säljare från husbilstorget.no och ville vi skulle sätta ut en annons för 1998 kr på deras salutorg. När jag går in och tittar så finns det och ser hyfsat ut. Någon som känner till och har erfarenhet.
Summan 1998 kr var special och det ingick diverse garantier, dock inte säljgaranti.

Norrmännen tyckte enligt honom att det var billigt och bra att handla i Sverige. Vad sägs vänner? Att lita på? Att satsa på?

ThomasElisabet

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2025
Sv: Campingtorget.no

Hej.

Om du läser tråden jag skapat "Sälja husbilen till Norge, problem eller?" så var det ett väldigt högt pris tycker jag.
De ville ha 598 SEK för min annons som är på blocket.

Har fått ett svar som du kan läsa i tråden som är ett rent bedrägeriförsök.

Tjing
Thomas

F

F.d. 1606

Guest

Tack, got the message. Inget att gå vidare med. Får se om han ringer i morgon. Då skall jag kolla om jag får hans nummer och adress. Han pratade svenska och sa han var från Kalmar. Kör vidare på detta försök. Återkommer med info.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Som jeg svarte i Thomas sin tråd - for husbiler er det ikke lønnsomt for en i Norge å handle i Sverige. For Husvagner er det greit og for personbiler er det mye å spare, men begagnade husbiler koster omlag det samme på begge sider av grensen så med 25% moms og en engangsavgift så er det umulig å selge fra Sverige til Norge.

Toppen