• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

campingtorget.no

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Hej på er

Vi har ute vår husbil på blocket till försäljning. Igår ringde det en person från campingtorget.no (största annonsplatsen för husbilar i Norge enligt honom) och ville sälja mig en annonsplats. Han menade att norrmän i allt större utsträckning köper husbil i Sverige för att det skiljer en hel del i pris. Eftersom vi har en hel del norska vänner i klubben så undrar jag om det stämmer att Sverige är en stor marknad för norska husbilsintressenter?

Priset på annonsen: Endast 698:- :rolleyes:

Mvh Per

J

jibo01

Guest
Sv: campingtorget.no

Hej
Fick samma erbjudande men det kostade 495 sek, det utlovades att annonsen
skulle pekas upp så att den alltid skulle ligga på topp de först 14 dagarna. Inget av detta har skett,det tog 1,5 vecka innan jag kunde ladda upp bilder
Inte ett enda samtal från Norge på hela tiden annonsen såld 14 okt
Verkar inte speciellt intressant att annonsera där, förövrigt går man in och tittar
på den sidan och försöker lägga in annons själv ser det ut att vara kostnadsfritt
Ha en bra dag och lycka till

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

For en i Norge vil det aldri være noe godt kjøp å kjøpe en husbil i Sverige.
Før siste omlegging av bilavgiftene i Norge var nyprisen lavere enn i Sverige, i dag bruker enkelte forhandlere de svenske prisene men i NOK.

Ved kjøp av bruktbil utenfor Norge må det alltid betales importavgift og moms, og det er ikke stor forskjell i prisene på brukte husbiler. Sjekket dette grundig sist sommer for å se om jeg skulle selge min bil i Norge og importere en bil fra Tyskland etter flyttingen til Sverige. Jeg fant det var best å ta med bilen og omregistrere den til svenske skilt som flyttegods.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Om det kommer in 400 annonser varav hälften skulle kunna vara svenska och priset är ca 500:- blir det en intäkt på 100.000. Det skulle man kanske kunna satsa på - internetannonsering - kunden gör ju jobbet själv. Undrar vad siteägaren gjorde innan den kom på denna lysande affärsidé?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jadu Kenth, det passar dig inte att söka vara klädsamt okunnig! Du har tidigare visat prov på din otroligt djupa kunskap i de mest skiftande ämnen och självklart vet svaret även den här gången.

Vad siteägaren gjorde innan vet jag inte, men efter att ha följt ditt korståg mot de giriga campingvärdarna så förstår jag att här har vi en campingvärdskrösus som på sin fritid även har en site för att mjölka oss HB ägare på våra sista sekiner.

F

F.d. 53076

Guest

Jeg tror ikke det vil være mulig på grunn av importavgiter og moms , da prisene i
Norge og Sverige er omtrent like, det er bare kursen som skiller etter det jeg har sett av
priser på begagnade husbiler.

H

Husbilgolf

Guest

Om man kollar campingtorget.no finns nästen enbart svenske annoncer. Innan jag såg det här på HSK hade jag aldrig ens hört om siten! Nej, det är finn.no som gäller i Norge! Och privat-import sker nestän enbart från Tyskland. Bruka blocket om ni skal sälja!

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Vill Norsken köpa bil från Sverige använder han blocket. Precis som vi använder mobile när vi kollar Tysken.

:yes::wub:

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Jadu Kenth, det passar dig inte att söka vara klädsamt okunnig! Du har tidigare visat prov på din otroligt djupa kunskap i de mest skiftande ämnen och självklart vet svaret även den här gången.

Vad siteägaren gjorde innan vet jag inte, men efter att ha följt ditt korståg mot de giriga campingvärdarna så förstår jag att här har vi en campingvärdskrösus som på sin fritid även har en site för att mjölka oss HB ägare på våra sista sekiner.

Vad är budskapet ??????????????????
//Tommy :wideeyed:

Toppen