• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingtomt med flyt...

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Campingtomt med flyt...

Det märker man och man åker ju inte dit på överlass då det är båt eller ? Jag pratade med grannen om "orättvisorna" för han har en stor segelbåt och jag frågade honom hur mycket han fick lasta i sin båt och det var bara lasta tills den nästan skjunker sa han skämtsamt men det fanns tydligen inga större regler för det .

F

F.d. 29925

Guest

Om man skulle bygga en "flytbrygga" för husbilar fick man ju tillgång till motorns befintliga kraft.
Man parkerar helt enkelt de drivande hjulen i en kraftöverföringsmekanism som driver propellern, spänner fast bilen och drar iväg med en så där 10 knop.
:twitcy:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Sådana pråmar har faktiskt funnits, men någon gång på 60- talet?! :wideeyed:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Det märker man och man åker ju inte dit på överlass då det är båt eller ? Jag pratade med grannen om "orättvisorna" för han har en stor segelbåt och jag frågade honom hur mycket han fick lasta i sin båt och det var bara lasta tills den nästan skjunker sa han skämtsamt men det fanns tydligen inga större regler för det .
Straffet för överlast i en segelbåt är ett ofrivilligt dopp och kanske en längre simtur till närmsta kobbe.
:twitcy::twitcy:

Toppen