• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

campingstol - var, pris och "litenhet" ?

F

F.d. 15874

Guest
Nu har våra campingstolar åkt på tippen efter 2 säsongers användning. De var köpta på Netto som sålde dylika för 149kr precis när vi köpte Biggen, bra pris men nu är de som sagt var slut och borta.

De stolarna vi hade var rätt stora då de hade benstöd så de tog rätt stor plats ihopfällda och vi har bara ett litet garage då det är våningssängar precis över, ett evigt pusslande för att få in stolar och bord mm så nu vill vi ha små platta stolar.

Nu till frågan, de stolar som säljs hos återförsäljare kostar ju en halv förmögenhet känns det som. Är de värda så mkt pengar jämfört med de vi hade? Finns det campingstolar att köpa någon annanstans som är bra? Var har ni köpt era? Är det skillnad på "litenheten" dvs tjockleken ihopfällt?

Stolar måste vi ju ha såsmåningom, vintern kommer ju först men vips så är det vår och man är på G igen...

tacksam för lite info/tips ifrån er

//Agneta

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11346

Guest
Sv: campingstol - var, pris och "litenhet" ?

Dessa stolar köpte vi på Stadium för 4 år sedan och dom håller än och får nog få hänga med ett tag till. vi är mycket nölda med dessa.
Innehåll

2 för 199:-

079035_002.jpg
Förstora

• Campingstol.
  • Hopfällbar.
  • Dryckeshållare.
  • Medföljer väska med bärhandtag.
  • Testad för 130 kg.
Tillbaka till kategori
116.gif

POINT ZERO

CAMPING CHAIR
129:-
Ingår i erbjudandet Två stolar för 199:-

Produktinformation

Hopfällbar campingstol i lätt och stabil konstruktion, testad för upp till 130 kg. Försedd med armstöd och dryckeshållare. Väska medföljer för smidig transport och förvaring.
Produktalternativ

Välj Färg

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2025

Bra förslag på stol.
Köpte en liknande på - ÖB tror jag det var - och använder den under älgjakten.
Den fungerar bra.
Blir ett litet runt/avlångt paket när man fällt ihop den och stoppat in den i fodralet.

F

F.d. 15719

Guest

Håller med om att priserna är förvånande höga i de stora branschinriktade butikerna. Varför? Det går ju lika bra med ..... vanliga utemöbler eller köksutrustning.

Vi köper inte ens i dyra möbelaffären till vårt hem, vill hellre kunna byta ut möblerna med gott samvete. Och det gäller ju även campingutrustningen.

Årets hopfällbara lätta stolar är inköpta på Jysk kostar väl mellan 100 -150:-/st. Att jag sedan hittade vaxduken med samma mönster på Rusta för 40:-/m gjorde ju inte precis saken sämre.

Och på tal om Jysk så hittade vi en liten fånig airconditionmojäng att sätta högst upp på ett nedvevningsbart bilfönster. Den drivs av solceller (!) och heter Monza Air Con (!) pris 60:- - sånt kan jag ju aldrig motstå!!

/elisabeth :wink:

Bilagor

• stol.jpg
    stol.jpg
    285,4 KB · Visningar: 6
M

Majja

Guest

Hej!
Köpte ett par stolar förra året som vi är helnöjd med. Det går även att med lätthet montera benstöd så att stolen fungerar som en solstol, men priset är avsevärt var högre än det som framgår av ovanstående inlägg. För egen del prioriterar vi komfort, packningsegenskaper samt så låg vikt som möjligt. Billiga stolar saknar ofta dessa egenskaper, men det är klart om man vill byta vartannat år så kanske det är värt priset.
Lycka till

Majja

B

Boxer

Guest

Jag betalar gärna lite mer för en stol om den håller.
De flesta billiga stolar är av en bedrövlig kvalite.
Köpa nya stolar md jämna mellanrum är inte heller billigt.
Jag är trött på trasiga stolar och undrar var man hittar
en rejäl hopfällbar stol.

Toppen