• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

campingpris

G

Granducan

Guest
Vi besökte Stöten Ranch camping i helgen och fick för två nätter betala 700 kr i förskott, enligt mig ett oförskämt högt pris. Jag har heller aldrig betalat plats i förskott tidigare men det motiverades med att det inte finns personal på plats under lågsäsong. Allt var stängt restauranger, Ica butik m.m. Ett plus till den trevliga campingvärden som mötte oss vid framkomsten även han förvånad över det höga priset.
Hade aldrig besökt campingen om det inte var för att vi lovat hjälpa en bekant som skulle installera husvagnen där för säsongen. Priset för hela säsongen var 8000 kr. och då rimmar det dåligt med 700 för bara två nätter.......:mad:

F

F.d. 25267

Guest
Sv: campingpris

Var det någon som tvingade er att stanna där ?? Mycket konstigt sätt att resonera. Ni kunde väl ha stått utanför tills ni var klara och sedan kört vidare

D

Deleted member 11118

Guest

Kan också hålla med att det kanske var i dyraste laget. Men vi lever i en väld där vi har att välja vad vi vill om en vara (i detta fall campingen) är för dyr. Avstå eller acceptera priset, om man inte vill avstå att stå på campingen.

Det gäller i alla sammanhang tycker kunderna priset är för högt så övernattar ingen. Men tydligen finns campingen kvar, vilket betyder att folk accepterar priset.

F

Flow

Guest

Ni har fått två svar av arten "skyll er själva", och det kan ju så vara, fast i mitt tycke väl osympatiskt som ju kan förhindra kommande rapportering av liknande fenomen. Ibland kan man av olika anledningar inte välja och att då behöva bli "offer" för ockerpriser är aldrig skoj - och det är något som bör uppmärksammas, vilket i förlängningen kan leda fram till mer kundvänligt beteende från campingarna/arrangörerna. Så heder åt er att ni delade med er!

F

F.d. 29775

Guest

Vi besökte Stöten Ranch camping i helgen och fick för två nätter betala 700 kr i förskott, enligt mig ett oförskämt högt pris. Jag har heller aldrig betalat plats i förskott tidigare men det motiverades med att det inte finns personal på plats under lågsäsong. Allt var stängt restauranger, Ica butik m.m. Ett plus till den trevliga campingvärden som mötte oss vid framkomsten även han förvånad över det höga priset.
Hade aldrig besökt campingen om det inte var för att vi lovat hjälpa en bekant som skulle installera husvagnen där för säsongen. Priset för hela säsongen var 8000 kr. och då rimmar det dåligt med 700 för bara två nätter.......:mad:

fullständig vansinnig pris - och utanför säson:wideeyed:!!!

vi ligger i slutet av august vid Sct. Maxime med utsikt till Medelhavet och
allt öppet, supermarket, god restaurang, fantastisk strand og så naturligtvis praktfult väder til en mindre pris!!
Vad i himlens namn finns det i stöten nu som är värd den pris kan man fråga sig:wub:
(Kanske därför vi alltid åker söderut:twitcy:)
Ved at man inte kan sammenligne äpplen och päron - men ändå!

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

EN fråga hade det varit en ställplats ni besökt bemöts med samma attityd hade det blivit samma rektion då, men nu var det en camping och då väntar man sig inget annat men frågan kvarstår men svaret uteblir .

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej på er alla.
I augusti stod vi på Wiggersvik camping i Kunshamn pris 150 kr med el och allt campingen hade att erbjuda.
Eftersom vi är medlemar i HBK hade vi rabbat. Övriga fick betala 270 kr per dyngn 3 dyngnet gratis
Ja där är en campingägare som tänker långsiktigt husbilar 12 platser nu men 14 till är under färdigställande.Så det är upp till oss själva att välja rätt camping.
mvh
Reidar:music-icon:

Senast ändrad:
G

Granducan

Guest

Helt rätt som du säger, vi stod där av fri vilja. Men jag trodde i min enfald att det kunde vara som en upplysning för andra campare eller camingplatsägare att ventilera mina synpunkter och jag väntade mig inte otrevliga och arroganta svar. Jag tycker att husbilsklubbens medlemmar bör dela erfarenheter och tipsa andra om priser platser m.m. i Det har jag i alla fall haft glädje av.

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

håller med dig ,DYRT, när det är lågsäsong,Kålmordens camp ville ha 340/dygn i sept. det fick dom inte;; hälsningar Lasse

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Det är kanske värt att notera att på campingplatserna i fjällen börjar högsäsongen nu, sommaren är lågsäsong.

F

F.d. 52920

Guest

Granducan, tack för upplysningen käre kommungranne.
Det är en av orsakerna varför jag är med i HBK (inte bara att slänga käft).
Att få tips på prisvärde campingar ,ställplatser, gör att vi slipper
att gå på minor och i stället får mer nöje av våra resor :)

F

F.d. 30064

Guest

Hej
Håller med att priset verkar orimligt. Vi står just ni i Marseillan Plage, Camping Beauregard Sud, vi har 50 m, till stranden o Medelhavet, ingår allt inkl el 17 EUR/natten. Varför ska det kosta dubbelt så mycket offseason i Sverige?? Tack för "varningen". Dit åker inte vi.
MVh
Sylvia & Micke

Bilagor

• Badpojke MPL.jpg
    Badpojke MPL.jpg
    982,4 KB · Visningar: 6
  • Sim i havert.jpg
    Sim i havert.jpg
    99 KB · Visningar: 4

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Priset är nog högre för att säsongen är kort, där du är nu är det ju säsong året runt, det ser ju besökare från norra Europa till! :)

F

F.d. 29925

Guest

Säsong kan det knappast ha varit då campingen i stort sett var obemannat om jag läste rätt.

F

F.d. 52945

Guest

Ibland kan man hamna i ett "moment 22", det hände oss förra helgen, vi har kompisar som precis skaffat husbil och de har så här i början lite svårt för "toalett-hanteringen" i husbilen.
Med andra ord de kan göra nr 1 men inte nr 2 i husbilen, att träffas och umgås är viktigt med vänner som man haft i över 30 år så vi kom överens om att träffas i Råå camping i Helsingborg, det blev ju kostnader som man inte är van vid men det får man ta för trevligt umgänge, vi hade inget campingkort så det fick jag köpa 150 kr och dygnspriset var 260 kr alltså 410 kr för en natt.
Detta var vår första "camping-övernattning" på 2 år i Sverige, inget ont om campingen men vi brukar vara på ställplatser som kostar från 100-150 kr och som är många gånger fräschare än Råå camping som jag tycker är väldigt sliten.
Vi fick i alla fall "turat" till Helsingör och hade en jättetrevlig dag tillsammans.

//Pilot

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Det är nog si o så med priser lite överallt Pga av tidsbrist i Firenze för tio dagar sedan blev det en central camping. Den var överfull men campingägaren lyckades klämma in oss utan el på vägen längst ner vid sop o tömningstationen.
Då vi skulle vidare nästa morgon så frågade jag inte om priset dumt nog.
Hela natten var sedan rätt livad då det var fotboll mellan Firenze o Napoli vilket kanske förklarar trycket på campingen.
Vid utcheckningen på morgonen kostade vår 10 timmars parkering 38 Euro.:(

Dagarna innan stod vi på en camping strax norr om Napoli och då hade jag denna utsikt från sängen två nätter med el totalt 12 euro så man kan nog gå på minor o hitta guldkorn lite varstans.

Bilagor

• från-sängen.jpg
    från-sängen.jpg
    208,3 KB · Visningar: 5
D

Deleted member 11118

Guest

Helt rätt som du säger, vi stod där av fri vilja. Men jag trodde i min enfald att det kunde vara som en upplysning för andra campare eller camingplatsägare att ventilera mina synpunkter och jag väntade mig inte otrevliga och arroganta svar. Jag tycker att husbilsklubbens medlemmar bör dela erfarenheter och tipsa andra om priser platser m.m. i Det har jag i alla fall haft glädje av.

Ber om ursäkt om du uppfattade mitt svar som otrevligt och arrogant, var absolut inte min mening. Jag tycker självklart som du att det var ett dyrt pris. Jag menade bara att campingen sätter sina egna priser och det får vi som konsumenter förhålla oss till. Att upplysa andra medlemar är bara bra, som du gjorde. Det gör att de kanske får mindre antal gäster och kanske på sikt sänker priset. Ibland kan ord tolkas olika.

Kan nämna att jag i somras bodde på en dyr camping och då menar jag dyr, men där var fullt, jag fick den sista platsen på kvällen. Kollade inte priset innan så jag får skylla mig själv. Kostade 66 euro. Det var i mitten av augusti i Frankrike. Man lär så länge man lever.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Om man räknar med att till Stöten är det ca. 35 mil från Stockholm.
Men till Sct. Maxime är det betydligt längre,Slår du ut kostnaden för din resa och lägger den på camping priset Ni betalar , så är det nog i samma prisläge.
Men så kanske man inte ska räkan,utan bara vad det kostar / natt.
/Vidhem

Toppen