• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingplats

F

F.d. 10180

Guest
Hej! Alla husbilsåkare Vad vet någon om Råå Vallar Råå,Hälsingborg?
Finns artikel allt om husvagn & camping Nr: 8 och 11
H&C nr 8-2007 berättade sig.Kristina F Småland tvingats att betala 300-: straffavgivt på Råå Valla i Hälsingborg .Detta för att hon kört in på campingen när recp. var stängd .trots att hon anmälde sig när dom öppnade nästa gång Är detta oförskämda bestraffande med regel än undantag? När vi anlände mitt på dagen i början av årets sommar öppnade recp:så sent som kl:17o Vi ringde på ett i recp:angivet nummer fick inget svar trots upprepade försök .Vi lämnade då ett brev,med nanm,campingkort nrch nrå den plats vi tillfällgt ställde oss på.i recp:brevlåda Vi angav också att vi ansåg att betala så snart recp:öppnade. Vi tvingades trots vår försikighetsåtgäder att betala straffavgift och
" sidoinkomst" till campingens arrendator .Och blev meststumma av förvåning,då vi aldrig någonstans någonsin blivt bemötta på liknande oförskämda sätt Har hört att Helsingborgs stad söker ny arrendator,och man får hoppas att någon mer serviceinriktad person tar över Sign besviken på arrendatorn på Råå Vallar
verkstan

Senast redigerad av en moderator:

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025
Sv: Campingplats

Har ingen egen erfarenhet av campingen men känner en del husvagns-långliggare som är nöjda. Det är Nordic Camping som vunnit upphandlingen av Råå Vallar och såvitt jag vet ska ta över till öppningen i vår. Råå Vallar brukar vara stängt under vintern. Ska du övernatta på camping i Helsingborg så har vi ju Stenbrogårdens camping som är öppen året om. Nackdelen är att det är en bit utanför stan. /Jeanette

F

F.d. 3581

Guest

Va, straffavgift ??
Det skulle jag aldrig betala, aldrig.
Och speciellt inte till den campingen. Svårt att hitta platserna eftersom nummer saknas och man skyller på att tyska turister tar med sig nummerskyltarna.
Vid ett tillfälle stod det en urkopplad toalettstol på väg mot servicehuset - pittoreskt, nej knappast.
Trasiga eluttag, smutsigt i servicehus - åtminstone de få gånger vi övernattat där. Men det har vi slutat med numera...

Vi har stått några gånger på Välas parkering o det har funkat bra. Eller ställplatsen vid Mölletofta.

ds

F

F.d. 52918

Guest

Vi har hellre ingen erfarenhet av Råå Camping, mer än den lär ha varit illa skött,enl tidnings skriverier.Men som Jeanette skrev finns ju " Stenbrogårdens Camping" året runt,men en bit från staden,,,,,,,men det finns en stadsbuss som går några hundra meter från campingen "arriva buss nr 2" går runt industriområdet,,,,,,och går in förbi Knutpunkten,mitt i centrum.Men jag vet inte hur länge den går om kvällarna,men kanske ett tips.
Sedan får vi väl göra lite reklam för Helsingborg.
Lördagen den 10 nov och söndagen den 11 nov,bjuder både HH linjen och Scand Lines på
halva priset på biljetten för både bil och gående passagerare på överfarten till Danmark +
att färjebiljetten gäller som inträde på attraktioner på andra sidan sundet.
Utresan gäller mellan kl 09.oo-17.oo,alltså endags biljett.
Enl upplysning jag fått från Sand Lines, så gäller det även husbil,,,,,,MEN bara upp till 6 m.

F

F.d. 209

Guest

Råå camping tycker vi har försämrats efter hand. Vi föredrar Stenbrogården om vi övernattar i Helsingborg även om det är något enklare standard. Dessutom rabatt för de som är med i Caravan Club också förutom att det är relativt låg avgift ändå. Mer personlig camping. Det bor flera mera permanent där i s k villavagnar, som gör att vi tycker det blir lite mera ordning på campingen och känns lite mer trivsamt.
AEJ 432

F

F.d. 4879

Guest

Stog där för många år sedan med MB bussen, bör nog ha varit 12 år sen. Det var dåligt redan då tyckte jag. Skitiga toaletter och ännu skitigare dushar mm. Har aldrig besökt det stället efter det.

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej, vi gästade Råå camping i somras och den är nedgången och innehavaren var en otrevlig person, men den lär vara sålld och skall genomgå en upprustning till nästa säsong. Läget är mycket trevligt och vi får hoppas att det blir renoveret och upprustat så att man kan komma dit och framförallt att personalen är trevligt. Ett tips är Våxtorps naturcamping om man kan tänka sig att bo i inlandsmiljö. Det är en liten privat camping öppen året om med trevlig personal, de har egen hemsida på nätet. Jag har tänk att när vintern kommer att lägga in den som ett allmänt tips på vår hemsida med GPS anvisningar.

Kjelle

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

jag brukar stå på parapeten, ett stenkast från färje-parkeringen.
där kostar det 2kr/timmen vardagar till kl 8, lördagar till 1400(tror jag)
annars är det gratis. 3min promenad till färjorna och helsingborg C.

jag hade 2 campingnätter när jag hade husvagn, och det var just Råå vallar.
ingen höjdare, och dyrt.....

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Råå vallar är ett sk-tställe som vi bott på ett par gånger när vi besökte Helsingborg. Senare hittade vi Stenbrogården betydligt bättre.

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Har campat en natt på den campingen och det var ett stort misstag som man inte gör om.

Toppen