• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingplatsåsikter.

F

F.d. 3581

Guest
Idag damp nya numret av Husvagn och Camping tyngre än vanligt, ned i brevlådan.

Läser ni Ingela Svenson ledare som bla beskriver en campings "nya födkrok", så kan jag avslöja att det handlar om Fyrishovs camping i lärdomsstaden Uppsala.
Möjligen finns det fler campingar som har börjat ägna sig åt alternativa kreativa metoder för att öka klirret i campingkassan.

Campingen har ersatt sitt gamla bomnyckelsystem med high-techlösning som innebär att gästen erhåller en beröringsfri bricka med unik identitet för att med den närma sig läsaren som öppnar bommen. Rent mekaniskt en gästvänligare lösning, eftersom den gamla nyckelhanteringen krävde en smärre maskiningenjörsexamen för att bomeländet via en finurlig och användarfarlig kedja skulle kunna öppnas medelst handkraft, med potentiell klämrisk.

Det kreativa och finurliga i den modernare lösningen är inte tekniken utan girigheten.
Av en slump råkade jag sittandes i husbilsvärmen vända på brickan och läsa att förlorad bricka skall ersättas med 500 surt förvärvade och beskattade sekiner..!!!!!

Mao, en varning för Fyrishovs camping. Det kan kosta dig skjortan att ha hål i fickan.
Tillbaks till den tiden då nycklarna var vidhängda med träpinnar modell polisbatongstorlek.

Tro inte att beröringsmanicken kunde nås via förarfönstret - sannolikt har man bedömt att de flesta gästerna har spänt en go-cart framför husvagnsekipaget, och därmed anpassat manickens höjd till ca 50 cm över havet.

Mvh
DS

H

hianders

Guest
Sv: Campingplatsåsikter.

Hittar inte artikeln! Ingela Svenssons ledare i nr 4 2008 av Husvagn & Camping handlar ju mest om placering av var man slår på lampor etc. Har bläddrat från pärm till pärm.

fru hianders/Inger

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Det gäller ledaren i nr 5 2008. Är inte någon stor älskare av SCR campingars prisdeklaration i SCR-bladet kan man utläsa.

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

Och vi som skulle just till Fyrishovs camping nu i maj.
Någon annanstans i Uppsala känner vi ej till,tyvärr.

//Werner

F

F.d. 3581

Guest

Det finns en naturskön camping söder om Uppsala vid Ekoln där Fyrisån rinner ut i Mälaren. De borde ha säsong i Maj. Ca 10 km söder om stan. Det finns bra bussförbindelse till stan. Stannar precis vid campingen.
Den kallas antagligen Sunnersta eller Granebergs camping.
Tyvärr SCR-ansluten - men i nödfall....

Det finns en härlig promenadväg längs Ekoln där man kan gå till Skarholmen - en sommarrestaurang med vackert läge vid sjön.

Mvh
Dag

Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest

Hundvakten! Precis när jag skrivit mitt inlägg kom Hasse in med posten och där låg nr 5 av Husvagn & Camping! Så nu har jag läst ledaren.

Vi har ju bott i Uppsala i drygt 20 år och kan intyga att Skarholmen/Graneberg är fint. Dock har vi ingen erfarenhet av att campa där.

fru hianders/Inger
:yes:

F

F.d. 3581

Guest

Vi har campat där några gånger under säsong, när vi haft behov av 220v och glömt 12-sladden till TV:n.

Under övrig tid när campingen är stängd så har den fått fungera som ställplats, med lungt o fint läge.
Detta är mina gamla barndomstrakter, för vi bodde bla på Mälarvägen alldeles ovanför Strandpromenaden, med fin utsikt över Ekoln.

Mvh
Dag

Senast redigerad av en moderator:
Toppen