• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

campingkort

F

F.d. 24882

Guest
Sv: campingkort

Ja, man behöver ett nytt märke på kortet varje år. Köper man det på en camping gäller det till 2016-12-31. Köper du det på camping.se gäller det i 12 månader från det köpta datumet.

Mats C

HBK Medlem
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2025

Om du menar CCI som man får via bl. a. Caravan Club så måste du ha nytt kort varje år. Det finns giltighetsdatum på kortet.

Mats C

F

F.d. 24882

Guest

Ja, man behöver ett nytt märke på kortet varje år. Köper man det på en camping gäller det till 2016-12-31. Köper du det på camping.se gäller det i 12 månader från det köpta datumet.

Förlåt, är trött idag. Läste först nu att frågan var om CCI inte CKE

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Skall Camping Card International förnyas varje år ?
Vi erhåller dessa båda korttyper via vårt medlemskap i Caravan Club, ingår i årsavgiften;

¤ CCI kortet behöver vad jag vet/uppfattat i praktisk användning inte förnyas, det är ju bara en enkel identitetshandling i sig (tidlös). CC-medlemmar kan fö utan avgift ta ut ett nytt CCI kort varje år fram till i april/varje år.

Vid vistelse på t.ex camping utomlands och i liknande sammanhang använder vi CCI kortet som lämnas i receptionen i st för t.ex pass när så är lämpligt. Om CCI kortet kan användas till mycket mer än identifiering vet jag däremot inte.

¤ Camping Key Europé är ett mer mångfacetterat kort. Nytt CC medlemskort erhålls varje år. Kortet ensamt ger innehavaren alla de rabatter i Sverige och utomlands som Caravan Club förhandlat fram; bla färjor, campingar, mm (finns kpl beskrivet på deras egen hemsida).

Bilagor

• 2015-11-20 14.18.02.jpg
    2015-11-20 14.18.02.jpg
    2,1 MB · Visningar: 15

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025

Jag har betalat medlemsavgiften på Caravan Club lydigt ett par/tre år.
Nu kostar den 480 kr (för 2016). Visst är det rätt häftigt?

Man får då, förutom CC kortet med ett antal förmåner (som man kan hitta på annat sätt), rabatt på vissa svenska campingar.
Dessutom korten:

• Camping Card Key Europe, 500 campingar i Sverige plus "några i Europa" (man säger tillgång till, inte om man får någon rabatt)
  • Camping Card International, gratis om man beställer före 1 maj. Ska ge rabatter på mer än 1100 campingar.

Dessutom får man en tidning med 6 nr/år - har läst den i två år, mycket tveksam kvalitetsmässigt sett!
Plus en del annat, smått och gott, men inget speciellt.
Totalt sett: Inte mycket att yvas över.

Jag har haft CC medlemskap i tre år, och aldrig utnyttjat en enda förmån eller rabatt på campingplats.

Men, jag har använt ACSI's CC card, säsongkortet med rabatt på campingar i Europa, framför allt i FR, IT, ES, m fl länder under lågsäsong.
Det är verkligen en höjdare!

Det kan man köpa på CC, eller på annat sätt. Man behöver inte vara CC-medlem.

Ändå har jag fallit till föga, jag tar ett år till på CC!
Kanske de hittar på nåt bättre!

PS. CC har en mycket snygg skylt att sätta på husbilen, mycket bättre designmässigt än vår (tycker jag). Nåt att ta efter i HBK? Hoppas jag. DS.

Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag har varit medlem i CC i snart 20 år och har tänkt som du de senaste 5-6 åren med att avsluta medlemskapet. Men det har ändå blivit ett år till.

Men i går då inbetalningskortet kom, så rev jag det direkt för att det inte skall hamna i korgen för betalningar som vanligt. :)

Vad gäller dekalen så delar jag inte din uppfattning, tycker CC:s är klumpig och passé!

F

F.d. 53013

Guest

Vi tycker CC kortet är perfekt.Billiga o bra campingar samt ställplatserna.Och dessutom gratischeckar på Fleggart och Calles i Burg.Har nu C:a 8 säkerhetsvästar samt druckit gott vin gratis med checkar fr CC.

Toppen