• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campingkort

Kajbys

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
713
Medlemskap
2025
Vi har ju det vanliga svenska campingkortet. När vi nu åker ut i Europa så bör vi väl skaffa ett internationellt. Vart får jag tag i det ?

Kajbys

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
713
Medlemskap
2025
Sv: Campingkort

Ah, hittade just själv. Det är allt bra med dator, visst ! Motormännen är det tydligen som ordnar med detta. Har nu skrivit ut beställningsblankett.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Caravan Club ordnar oxå internationellt campingkort.
Går att beställa på deras hemsida.
Internationella campingcardet ger ofta rabatt och man slipper lämna ut passet.
Sen är man försäkrad om man lyckas ställa till det på campingen med brand od.

JOE

Senast ändrad:
F

F.d. 55328

Guest

Jag har campat i Frankrike, Italien, Kroatien, Tyskland och Holland och aldrig blivit frågan om internationellt campingkort, de har nöjt sig med det svenska.
Då jag läst att vissa länder även kräver internationellt körkort, har jag kollar med ambassader och inget land i Europa som jag frågat kräver det (har inte kollat alla) inte ens Albanien.
Den viktigaste handlingen är nog grönt försäkringsbevis, vilket några tullare och poliser frågat efter.
De flesta människorna i Europa känner sig som EU medborgare även om inte alla är med och vi från Sverige har gott ryckte över allt känns det som.

S

Sören-6830

Guest

Vi har de senaste åren campat en hel del i Frankrike och Italien och har aldrig haft något campingkort. Däremot har vi ett Gold Card från Camping cheque, då har vi kunnat boka i förväg och betalar €15/dygn inkl el (undantaget högsäsong ca slutet av juni - början aug).
För de som ännu inte är bekanta med Camping cheque rekommenderas läsning på : Oplev vores 603 pladser i Europa

Kajbys

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
713
Medlemskap
2025

Kommer ihåg när jag ser namnet att jag läste om det på Elmiamässan en gång. Ska kolla lite på det

Toppen