• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

campingkort

F

F.d. 15874

Guest
vi skall dra till spanien om 3 veckor ochjag :mcride: undrar vad för slag campingkort man behöver,vi ha ju bara det scandinaviska,är det någon som vet om det gäller eller behöver man inget där nere

Kjell Anders

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: campingkort

Hej!
Vi åker också kring månadsskiftet men stannar i Frankrike så länge vädret tillåter.
Kan nog rekomendera Er skaffa internationellt campingkort om Ni tänker ligga på camping. Motor fixar säkert detta åt Er.
Själva ligger vi aldrig på camping, finns massor av andra ställen stå på både i Spanien och Portugalien, även i Frankrike.
De flesta skandinavier som övervintrar ligger dock på camping, i alla fall ibland. Kan förstå många känner sig tryggare och säkrare på camping men frihetskänslan blir inte densamma.
Ha de och lycka till önskar Britt & Kjell HBK 23

F

F.d. 12360

Guest

Forlat men campingkort, varfor da ? Ar det for att fa rabatt ?

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Kopiera "fotouppslaget" i passet så kan du slippa lämna passet, för att i stället lämna kopian, när du tar in på camping. I Italien har jag ofta fått lämna passet när jag tagit in på camping, men på senare tid haft kopia på passet.

F

F.d. 12360

Guest

Vi har statt pa 4 star campingar i norge holland frankrike ingen har fragat efter varken campingkort eller pass !!

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Om dom vill att man lämnar passet så är det alltid OK att hämta det efter att dom skrivit in er.
Senast morgonen efter.

F

F.d. 15874

Guest

tack alla för era svar...

anledningen att vi skulle ha ett campingkort var att vi trodde att man precis som här hemma måste ha ett för att kunna vara på en camping, men tar till oss tipset att kopiera våra pass innan för att lämna de ifrån oss om det duger.

Vi har ingen aning om vi tänker ta in på någon camping överhuvudtaget under tiden eller inte, det beror lite på barnen och lite på oss vart vi hamnar. Sitter oc funderar på om vi ska ändra oss och åka mot Kroatien istället?

Fast...det är ju det som är friheten med husbilen, kör dit solen lyser :D

F

F.d. 15874

Guest

nej inte alls ute efter någon rabatt,snarare vilket kort som gäller i spanien när jag bara har det scandinaviska kortet som gäller här.......varför skule jag vara ute efter rabatt när jag änndå åker så långt?var bara orolig att vi inte kunnde ta in på dom olika campingarna där nere!

Senast redigerad av en moderator:

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Det internationella campingkortet har, utöver att man kan lämna det i stället för passet i receptionen, inbakat att man ganska ibland kan gästa en camping till ett rabatterat pris (vanligtvis 5 - 10%) samt innehåller en form av "drulleförsäkring" för ägaren. Det senare i första hand vid vistelse på en campingplats.

Sedan hör det till saken att jag själv har struntat i att skaffa ett liknande campingkort under de senaste tio åren av ett aktivt Europaresande. Men det är ju ett beslut som man får göra på egen hand.

Ville bara informera om dess fördelar.

MVH
Staffan

F

F.d. 12360

Guest

Som jag har skrivit innan, ja har inget campingkort och jag har INTE lamnat in passet pa de campingar vi har statt pa i sommar och det inkluderar hela europa.

Mvh Hans

Toppen