• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingbord

F

F.d. 9803

Guest
Någon som har tipps om bra bord att ha utanför husbilen?
Vi behöver ett nytt bord och har börjat kika runt lite. Det ska ju vara smidigt att ta fram så att man använder det även om det bara är för en fikapaus. Sedan måste det ju tåla regn, det är ju bra om det kan stå ute över natten när man ligger still några dagar. Sist men inte minst så ska hela familjen få plats , två vuxna och två barn.

Tacksam för alla tipps.

/Anders

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025
Sv: Campingbord

Hej and100!
Kolla på Husvagn Svensson i Lidköping dom har ett campingbord som heter Sieger Lux. Har själv ett sådant och vi är jättenöjda med detta. Där kan man justera alla fyra benen individuellt. Stabilt som bara den är det också. Tror det kostar runt 900:- Här kommer länken till HS Lidköping. Gå till katalog och sidan 64.
Husvagn-Svensson AB
må väl
hls Stefan

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Hej
Vi rek. verkligen ett bord som heter Dukdalf - new age, har ställbara ben med tanke på ojämnt underlag. Vi köpte bordet hos Husvagn .Svensson och vi är toppen nöjda med det.
Hälsning Marita o stig

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej
Vi rek. verkligen ett bord som heter Dukdalf - new age, har ställbara ben med tanke på ojämnt underlag. Vi köpte bordet hos Husvagn .Svensson och vi är toppen nöjda med det.
Hälsning Marita o stig

Vi håller verkligen med, köpte ett likadant och är mycket nöjda...

Annmari & Kjell

F

F.d. 9803

Guest

Det låter som att vi får ta en utflyckt till Lidköping:)

/Anders

Kånnkård

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024

Jag håller med Carina. Vi har detta bord och det är busenkelt att sätta ihop. Väger "nästan ingenting" och står väldigt stadigt på backen, till skillnad mot en massa andra bord.
Med bästa husbilshälsningar
Delteff

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Här är en till som har ett liknande bord som Carina. Vi köpte vårt i Tyskland men det ser nästan exakt likadant ur. Lätt att sätta ihop, står stadigt, väger inte mycket och tar minimalt med utrymme när det är ihopfällt.

Vårt är lite bredare än "normalt" (troligtvis samma mått på det från svenska tält) vilket är jättebra eftersom vi är sex personer och måste använda gavlarna.

//Kicki

F

F.d. 52918

Guest

Hej, såg Ni fått fina och bra tips på campingbord,tänkte delge Er, ang ett campingbord som vi köpte hos "Bengt i Örkelljunga", det är i perstorpsplatta,måtten är 130x90cm,det är avlångt med rundade kanter,finns i blått och grått, hopfällbart på mitten,och höja och sänka bordsbenen enl underlaget.
Vi har suttit 6 personer runt detta bordet.
Nackdelen är kanske priset,1360.-,,men som HBK medlemmar får man ju 10% där.Lite långt att åka,men Ni kommer kanske förbi Örkelljunga någongång.
Vänligen Ingrid o Stig

F

F.d. 6238

Guest

Hej på Er Vänner.
Vi har ett likadant bord som Carina har. Första gången Vi såg detta bord var på Simlångsträffen förra året. Och när vi åkte ner till Brösarps Backar förra Midsommar så åkte vi över Örkeljunga. Och Bengt hade detta bord som vi köpte.
Tror att vi gav 848 spänn men jag vet att det finns billigare ställen att inhandla detta bord. Kan verkligen rekommendera detta.

Ta det vackert, så ses Vi där ute.
Hls M o K.

:twitcy::twitcy:

F

F.d. 52943

Guest

Hej! Vi har ett bord som vi är mycket nöjda med, tar lite utrymme när man fäller ihop det, blir till en liten avlång påse. Vikten minimal. Inköpt hos Svenska Tält, sätter hit en länk om någon är intresserad. :: Svenska Tält i Dorotea AB - Det nära alternativet ::

Ha en bra dag! Carina

Kollade på detta bord idag. Verkade bli rena plocke-pinn när man skulle packa ihop det.

Flera har skrivit att det är lätt att montera? När jag demonterade utställningsbordet ramlade en del plastdetaljer ur. Sedan försökte jag sätta ihop det igen - uj - inte lätt. Hur gör ni?:wideeyed:

Vågade inte köpa det - funderar på en enkel variant med fast skiva och fällbara ben...

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Vi har två bord. Ett stort och stadigt med justerbara ben som vi köpte på Jysk för ett par år sedan. Priset var omkring 450 kronor. Det andra är ett litet runt trebent och hopfällbart plastbord från IKEA som vi använder när vi bara är två eller när vi stannar till för en snabbfika och vill sitta ute.

Det är i alla fall värt att göra ett försök på Jysk - inte minst för prisets skull.

F

F.d. 6238

Guest

Om det är aluminiumbordet Du pratar om så kan vi verkligen rekommendera detta.
Om jag säger TOPPENBORD så är detta bara Förnamnet.
K i M o K

F

F.d. 52943

Guest

Ja,
jag talar om aluminiumbordet. Hur lång tid tar det att montera det när det varit nerpackat - verkar komplicerat..

F

F.d. 6238

Guest

Har Du gjort det 3 -4 ggr så tar det cirka 5 min men då får Du jobba sakta.
Så fort man ställer bordet på marken så står det mycket stadigt.
Jag brukar inte bli impad av Prylar med detta är jag MYCKET impad av.

Vi köpte vårat på B i Ö a. och priset var cirkus 700 spänn. Så det var dyrt men har aldrig ångrat detta. Har också en litet bord för 2 pers. fika.

Hls Kurt i M o K.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1082

Guest

Jag håller fullständigt med Kurt om det här bordet.
Det bästa och lättaste att fälla ut och ihop jag någonsin haft,fantastiskt stadigt och för att inte tala om vikten.

Lennart

F

F.d. 15719

Guest

Sommaren 2006 åkte vi från Katrineholm ända till Halmstad innan vi fick tag i ett bord!!

Men det var väl OK - vårt bord är i vit plast 60 x 80 köpt på ÖB för 129:-. Benstativet går att montera så att bordet kan få två olika höjder. Fälls ihop och sätts fast under (i) skivan under färd.

Transportsäkras med spänntamp tillsammans med stolarna bakom passagerarstolen under färd, lätt att komma åt vid rast.

Enda nackdelen är väl att vita bordskivor kan blända - när man är i den perfekta världen där solen alltid skiner! Men det känns väl som ilandsproblem en dag som denna!

/elisabeth

Toppen