Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
En enkel definition är:
Bara hjulen i marken = parkering, allt annat = camping.
Ockuperar man parkeringsyta med annat än själva fordonet så är det inte längre bara "parkering", dvs om t ex markisen fälls ut så att ingen längre kan kan parkera vid sidan om. Vid sidan av parkeringsområdet är det däremot fritt fram att ställa sina stolar, alltså där man inte hindrar någon annan från att parkera, som i exemplet bil med campingstolar. Anser jag...
Det finns kommuner som har campingförbud i lokala ordningsstadgan men ändå helt riktigt har ställplats för husbilar.
Om man kommer med personbilen och tar ut ett bord och stolar och sätter sig och tar en fika , då är det helt plötsligt camping , eller ????
Det är märkligt när kommuner har infört campingförbud i den lokala ordningsstadgan, utan att definiera vad som avses med camping.Det är ofta skrivet så som att man inte får campa med husvagn, husbil eller tält på platsen, men vad denna camping innebär och hur camping definieras utelämnas, varför regeln blir svårtolkad eller rent av obegriplig eller värdelös.
Om man kommer med personbilen och tar ut ett bord och stolar och sätter sig och tar en fika , då är det helt plötsligt camping , eller ????