Sv: Camping
Vi uppskattar verkligen friheten med vår husbil, att kunna stanna vart som helst, att klara sig på egen hand. Men, vi övernattar många gånger på campingplatser ändå. Det är ofta väldigt välordnat och vi nyttjar gärna campingens duschar istället för den i husbilen. Det dök nyss upp en fråga om ställplatser och campingplatser på forumet. Det var en punkt som direkt kunde ha gått in under Camping. Det kan röra min förra fråga om nyttjande av campingkort, det kan vara erfarenheter från campingplatser och ställplatser ang. exv hur platser är ordnade, tillgång till el, duschar, särskild övernattningsplats typ ställplats för husbilar, service, hur vi använder markis vid sol - regn - blåst, nyttjande av sidoväggar eller andra skydd, vettig grillutrusning, tips på bra campingplatser ur husbils-ägarsynpunkt. I Sverige och övriga Europa. Jag är säker på att det finns en hel del kring detta ämne. Vi har t.e.x. fått tips om en typ av staket som fungerar utmärkt för oss med hundar och har låg vikt och tar liten plats. På Gotland förra sommaren såg jag en jättebra grill hos en husbilsgranne.