• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

camping

R

Ruth o Bosse 1

Guest
Ibland brukar vi ta in på campingar, nu i helgen var vi i sölvesborg på Trendenborgs Camping, det var mycket fint men inget vänligt folk som ligger där. Flera personer trampade nästan på våra linor men de hälsade inte bara glodde, har alldrig varit på en sådan camping mrd så mycket oförshämt folk. Hälsningar Ruth

F

F.d. 14234

Guest
Sv: camping

Hej!
Har samma erfarenhet
icon8.gif
(flera ggr) när man tar in på en camping där övervägande delen är s.k. långliggare. Det är "deras" camping och inga "utbölningar" är välkomna. Den sämsta campen jag träffat på i detta syfte, var nu i juni och det var Slite camping på Gotland.

Förmodligen har du haft oturen att träffa på en långliggarcamp.

F

F.d. 483

Guest

Hej!

Vi har en helt annan erfarenhet. Vi ligger nästan alltid på camping, och har gjort i många år, både med personbil och tält, och nu med husbil. Vi har alltid blivit bra bemötta, och det hälsas både av oss och övriga. Har inte heller märkt att det skulle vara någon skillnad på vilken kategori av campare det är.

Annelie & Jörgen

HBK Medlem
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
3407
Medlemskap
2025

Vi tar oxå ofta in på camping och tycker att det allt som oftast är bra folk runtomkring oss men i helgen blev jag lite irriterad över att vår plats helt plötsligt blev en genväg för några andra campare. Vi låg på området Lyckan på Ugglarps camping i Falkenberg som vi ofta besöker och som för övrigt är en toppencamping i vårt tycke. Vi hade sällskap av min svåger och hans familj och vi slällde oss så att vi bildade en liten "innergård" . Plötsligt börjar det traska folk igenom vår plats och då kände jag att en viss irritation växte, så jag flyttade på möblerna lite och vår markis var utfälld så passagen hade genast krymt. Men inte hjälpte väl det utan då flyttar gengångarna på en stol för att komma förbi. Alltså, hur fräcka kan folk vara egentligen ? Min svåger kunde inte hålla tyst utan bad dom att inte gå igenom och gissa om gengångarna såg förvånade ut. Ja, ibland undrar man hur folk är uppfostrade.

Hade dom bara frågat så kanske man tyckte att det var ok.
Men som tur är så händer inte detta så ofta :)

F

F.d. 18073

Guest

Hej!
Vi tar aldrig in på några campingplatser just på grund av dessa långliggare.
Dom tycks tro att dom kan göra som dom vill.
Sist påtalade vi att en gäst till en av dessa långliggare hade parkerat sin bil en bit in på vår tomt trots skylt att gäster skall parkera utanför campingen.
Och att deras barn ohämmat sparkade boll farligt nära våran husbil.
Men se det skulle vi inte ha gjort. Vi fick order om att flyga till ett betydligt varmare ställe.
Körde omedelbart därifrån. Talade om för campingvärde varför, men fick betalla fullt dyngspris ändå. Har alldrig varit på någon camping sedan dess. Det är fyra år sedan det hände.
Håller med att det är mycket trevligare på ställplatser där man står med likasinnade.
Dock kan man bli irriterad av att någon kör med sitt elverk allt för länge.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Vi tar ofta in på en camping. För en timma sedan kom vi hem efter några dagar i Ulricehamn.

Mycket trevligt platz vi var på, men allt detta springande förbi framför bordet....

Det är inte bara långliggare utan också husbilsfolket. Var flera stycken där som bara gick framför bordet. Igår eftermiddag kom så ett svenskt par i huswagn (pytteliten) och dom gick precis förbi vår markis. Då blev gubben min lite lätt förbannad. Dety är klart att dom blängde på oss sen.... Men det var så mycket annat trevligt folk där på campingen.

Hämtade en lina och spände fast i markisen och utåt. Sen var det slut.

F

F.d. 483

Guest

Igår tog vi in på en trevlig camping i Motala, som för övrigt drivs av en idrottsförening. När vi gick runt och kollade efter en bra plats att ställa oss på, så var det tyvärr en HKB:are som demonstrativt ställde sina utemöbler på, inte platsen närmast, utan ytterligare en plats bort, och på så sätt effektivt blockerade 3 platser. Lite trist när folk beter sej så. Men detta menar jag att det finns folk som gör lite som de vill, oavsett om de är HBK:are, långliggare eller bara "vanliga" campare. Förresten, vi hittade en bra plats till oss i alla fall.

Senast redigerad av en moderator:

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022

Det är tråkigt att på vissa campingplatser säsongscampare övertar campingvärdens uppgifter.
Jag väljer små SCR-campingplatser där det inte eller endas få långliggare finns och där fortfarande camingvärden bestämmer.
Det finns verkligen många paradisliknande campingplatser vid t ex en liten sjö där man skulle vilja stå längre än förråden i kylskåpet räcker.

F

F.d. 2297

Guest

Ibland brukar vi ta in på campingar, nu i helgen var vi i sölvesborg på Trendenborgs Camping, det var mycket fint men inget vänligt folk som ligger där. Flera personer trampade nästan på våra linor men de hälsade inte bara glodde, har alldrig varit på en sådan camping mrd så mycket oförshämt folk. Hälsningar Ruth
Hej
Vi ligger alltid på camping, vi försöker alltid att få en plats där det inte är någon långliggare intill Vi brukar ligga på en fin camping iDalarna Åsengården där blir man väl bemött av personal och långliggare. Vi har en liten hund som vill hälsa och hoppapå alla som går förbi, om man binder henne utanför husbilen brukar inte folk springa så nära
Hälsn
Elving

F

F.d. 3088

Guest

Igår tog vi in på en trevlig camping i Motala, som för övrigt drivs av en idrottsförening. När vi gick runt och kollade efter en bra plats att ställa oss på, så var det tyvärr en HKB:are som demonstrativt ställde sina utemöbler på, inte platsen närmast, utan ytterligare en plats bort, och på så sätt effektivt blockerade 3 platser. Lite trist när folk beter sej så. Men detta menar jag att det finns folk som gör lite som de vill, oavsett om de är HBK:are, långliggare eller bara "vanliga" campare. Förresten, vi hittade en bra plats till oss i alla fall.

Synd du inte tog ett kort och satte in här, hade nog fått en del att tänka före :cool:

Gurra

F

F.d. 7282

Guest

Synd du inte tog ett kort och satte in här, hade nog fått en del att tänka före :cool:

Gurra

Men Gurra, att hänga ut folk här i forumet tjänar väl ingenting till !!

Lite mer civilkurage skulle väl vara mer på sin plats?
Att ifråga sätta folk vare säg dom tömmer sitt gråvatten på olämpligt ställe eller breder ut sig i onödan på en camping kan väl inte vara så farligt, så länge jag inte är otrevlig och har en ödmjuk inställning till vad jag får för svar tillbaka.

Med det menar jag att om någon ändå har bestämt sig för att genomföra sitt handlande
kan jag ändå inte göra något åt det (såvida det inte är en kriminell handling)

sån är jag // Pär

F

F.d. 3088

Guest

Tror mera på ett kort, har det varit ett kort här på en som felar tänker nog dom andra felarna sig för innan dom felar (synligt). Den som blir "uthängd" har möjlighet att försvara sitt handlande här på sidan :D
Civilkurage är nog bra men höjer lätt blodtrycket och skapar otrivsel.:swoon:

Gurra

B

Boxer

Guest

Som sagt var jag försöker göra rätt men gör väl som alla andra en tavla av obetänksamhet ibland. Mina barn lånar dessutom bilen ibland.
Jag skulle aldrig komma på iden att klistra på ett klubbmärke på min bil.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen