• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Camping i Rydebäck?

F

F.d. 25144

Guest
I dagens nr av Helsingborg Dagblad under "min mening" kan man läsa följande:

Camping i Rydebäck?
Undrar om det är tillåtet att ställa sin husbil/husvagn i Rydebäck precis varsomhelst? Hela stranden var i påskhelgen full med husbilar som blockerade den fina utsikten. Vet att det finns en "Camping förbjudet" skylt vid Rosa kiosken, men vad gäller egentligen?

Undertecknat Åsa, Rydebäck

Nu tror jag inte någon stod på stranden för det finns stenar som hindrar detta.
Jaha, vad gäller på denna fina plats? någon i HBK som vet? Hade tänkt att besöka platsen inom några dgr....

Det framgår så vitt jag förstår inte av ställplatslistan att det skulle vara förbjudet att stå där.

ChristerP

Senast redigerad av en moderator:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Camping i Rydebäck?

Säkert ytterligare ett exempel på den Svenska avundsjukan.

//Tommy

F

F.d. 25144

Guest

Hur flyttar man denna tråd? Råkade hamna lite fel....

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Det är inte förbjudet att parkera med husbil på platsen.

Med utdragen markis, förtält och möbler så kan kanske polis/p-vakt uppfatta det som camping och beivra det.

Gunnar /medlem

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Håller med Tommy-59 det är nog svenska avundsjukan för där finns inga hus i närheten som kan få förstört sin utsikt. Vi brukar själva köra dit någon gång emellanåt. Men vi står inte på själva parkeringen utan fortsätter grusvägen längre bort efter restaurangen.

Vad kan vara finare utsikt än husbilar:)

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Dom gångerna som vi varit där, så har parkeringarna varit ordentliga. Men det förekommer ibland att någon/några parkerar med bredsidan mot havet och det stjäl förstås parkeringsutrymme och kanske "stör utsikten"

F

F.d. 25144

Guest

OK,
ja det är väl så att om man uppför sig på rätt sätt o parkerar vettigt o inte brer ut sig med allsköns prylar så uppfattas vi på ett bättre sätt i allmännhetens och de närboendes ögon.

Det vore synd om vi skulle utestängas från denna vackra plats....

ChristerP

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Husbilarna som parkerar där kan som sagt inte skymma någons havsutsikt oavsett hur man ställer upp husbilen.

Det är säkert det att man inte tycker om att se husbilar när man tittar ut mot havet.

När vi var där första gången pratade vi med en parkarbetare som höll på med gräsklippning och hon berättade att det finns en dam som bor i det fashionabla Fortuna Strand som allt som oftast ringer o klagar på att de kommer dit för tidigt o klipper gräs mm hon blir störd av ljudet från gräsklipparen.

Så nog finns det gnällspikar överallt.

F

F.d. 25144

Guest

Nu står vi här nere på gräsytan med en sagolik utsikt över sund o grannlandet i väster och vi är 3 bilar för tillfället. Det är en underbar dag här i Rydebäck o inga gnällspikar inom synhåll....:wink:

Det är glassväder nu.....o ska bli lika varmt o fint imorgon:)

ChristerP

F

F.d. 52945

Guest

Dom gångerna som vi varit där, så har parkeringarna varit ordentliga. Men det förekommer ibland att någon/några parkerar med bredsidan mot havet och det stjäl förstås parkeringsutrymme och kanske "stör utsikten"

Det var tydligen det som hände, för någon helg sedan husbilar hade ställt sej med bredsidan och tagit rejält med plats för övriga bilar och det förargade naturligtvis alla, det var ju jättefint väder och platsen är då väldigt välbesökt, det har tydligen rättat till sej denna helg som gick som tur är!

Sunt förnuft måste råda annars är vi förlorarna på bra ställplatser!

Rydebäcksgillare även jag!

//Pilot:rolleyes:

Toppen