• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Camping Card Scandinavia/International

F

F.d. 52943

Guest
I samband med att vi byter till Folksams försäkring tänkte vi gå ur Caravan Club. Tycker dom är dyra (460 kr) för de enstaka tillfällen vi tar in på camping.
Finns det alternativa sätt att få tag på CCI kortet?:confused:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Camping Card Scandinavia/International

Har vid flera tillfällen stannat på CC´s campingar, utan att vara medlemmar, men varit mycket välkomna i alla fall.

B

Byggare Bob

Guest

I samband med att vi byter till Folksams försäkring tänkte vi gå ur Caravan Club. Tycker dom är dyra (460 kr) för de enstaka tillfällen vi tar in på camping.
Finns det alternativa sätt att få tag på CCI kortet?:confused:
Medlemsavgiften är 410:- och om du vill ha matrikeln får du betala 50:- till. Jag tycker också att det börjar bli dyrt men tittar man efter vad man får för pengarna blir inte slutsumman så hög. :D
Du får i medlemsavgiften bl a CampingCard I, avgiften för årsmärket på CampingCard Scandinavia, medlemstidning, medlemsförmåner och bra campingplatser.
Så med lite eftertanke är det kanske inte så dyrt ändå, eller?
Lasse

F

F.d. 29752

Guest

Man kan köpa kortet hos Motormännen.

mvh
Pehr

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Kostar också, se

Motormannen index

Finns en del förmåner/erbjudanden/rabatter, dock inte så mycket på drivmedel längre (20 öre litern).

INTERNATIONELLT CAMPINGKORT - Som medlem kan du köpa ett Internationellt campingkort som ger en hel rad fördelar, bl.a. accepteras kortet som legitimationshandling och du slipper oftast att lämna ifrån dig ditt pass vid incheckningen. En ansvarsförsäkring ingår också.

Campingkortet kostar 110 kr.

Ordinarie medlemspris:
415 kr per år
Pensionär:
340 kr per år

F

F.d. 13050

Guest

Rabatten på färjorna och internationella kortet betalar årsavgiften iaf för mig. Bonusen är att använda deras campingar och träffar.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Jag har aldrig haft ett internationellt campingkort, bara det Skandinaviska. Men det funkar utmärkt på campingarna utomlands.

Det brukar till och med ge 10% rabatt. Jag har använd det på campingar i Kroatien. Här är några exempel: Zelena Laguna i Porec, Camping Pila i Punat och Strasko i Pula. Det är ingen utomlands som brytt sig ifall man betalt för rätt år eller inte.

Bilagor

• CCS_puff2008.jpg
    CCS_puff2008.jpg
    30,8 KB · Visningar: 374
B

Byggare Bob

Guest

Hej

Jag har aldrig haft ett internationellt campingkort, bara det Skandinaviska. Men det funkar utmärkt på campingarna utomlands.

Det brukar till och med ge 10% rabatt. Jag har använd det på campingar i Kroatien. Här är några exempel: Zelena Laguna i Porec, Camping Pila i Punat och Strasko i Pula. Det är ingen utomlands som brytt sig ifall man betalt för rätt år eller inte.
Du harsäker helt rätt. Enda problemet vi haft utan detta kort under färd i Kroatien är att vi fått lämna ett pass som pant under vår vistelse på campingen och det känns inte alls tryggt att lämna passet ifrån sig i en oftast obevakad reception (trähydda) under natten.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Du harsäker helt rätt. Enda problemet vi haft utan detta kort under färd i Kroatien är att vi fått lämna ett pass som pant under vår vistelse på campingen och det känns inte alls tryggt att lämna passet ifrån sig i en oftast obevakad reception (trähydda) under natten.

Jag upplevt precis tvärtom. Med det Scandinaviska kortet har vi inte behövt "panta" passen i receptionen. I och för sig brukar jag erbjuda att lämna en fotostatkopia av våra pass om dom frågar. Men oftast nöjer dom sig med kortet.

B

Byggare Bob

Guest

Jag upplevt precis tvärtom. Med det Scandinaviska kortet har vi inte behövt "panta" passen i receptionen. I och för sig brukar jag erbjuda att lämna en fotostatkopia av våra pass om dom frågar. Men oftast nöjer dom sig med kortet.
Ja, där ser man så olika ödets lotter kan falla. Oftast beror det så klart på vem som sitter i receptionen och vilka bestämmelser som råder på just den campingplatsen:wub:
ha det..
Lasse

Toppen