• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Campervan

Vanudå

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Haninge
HBK-Nr
39169
Medlemskap
2024
Hej på er alla !Jag ( ”Jonas”)har införskaffat en Renault Master för ombyggnation till campervan .Jag är inne på att plocka bort dom tre stolarna i hytten och ersätta dessa med. 2 st snurrbara stolar .Frågan är då , var man skulle kunna hitta 2st beg ,fräscha stolar att montera i stället ,eller åtminstone 1likadan stol finns på förarsidan ,
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.287
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Hej på er alla !Jag ( ”Jonas”)har införskaffat en Renault Master för ombyggnation till campervan .Jag är inne på att plocka bort dom tre stolarna i hytten och ersätta dessa med. 2 st snurrbara stolar .Frågan är då , var man skulle kunna hitta 2st beg ,fräscha stolar att montera i stället ,eller åtminstone 1likadan stol finns på förarsidan ,
Välkommen till HBK. Kolla på husvagns/husbilsskrotar. Nytt finns ju alltid men är ohemult dyrt.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Hitta fräscha stolar går nog bra många finns på bilskrotar. Särskilt SAAB brukar vara populära då de har väldigt bra stolar som ändå inte är lika breda som jämnåriga Volvo. Men ska du ha snurrarbara måste du ha speciellt underrede för detta.
 

Vanudå

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Haninge
HBK-Nr
39169
Medlemskap
2024
Hej ! Perfekt ! Stort tack ,jag kollar upp med några bilskrotar ,där borde man kunna hitta ett par och snurrbart underrede finns tydligen att få tag på åxo hos ngn återförsäljare . Mvh Jonas
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Hej ! Perfekt ! Stort tack ,jag kollar upp med några bilskrotar ,där borde man kunna hitta ett par och snurrbart underrede finns tydligen att få tag på åxo hos ngn återförsäljare . Mvh Jonas
Var i Sverige håller du till? Delplocken/Returbilen är mycket billigare på inredning än vanliga bilskrotar. Vet eventuellt en som har 2 fina skinnstolar från SAAB 900 till salu.
 
Toppen