• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campercontact - problem efter uppdatering

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Efter uppdatering av appen måste man logga in igen. Den accepterar inte mitt lösenord. När jag beställer ett nytt lösenord ska ett mail komma men det gör det inte. Någon mer som har samma problem och kanske hittat en lösning?
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Även jag provade igår, det kom inget mail. Lösningen kommer nog snart som en uppdatering. Det är bara att vänta och se. Behåller den gamla appen i telefonen tills vidare. Den funkar.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Även jag provade igår, det kom inget mail. Lösningen kommer nog snart som en uppdatering. Det är bara att vänta och se. Behåller den gamla appen i telefonen tills vidare. Den funkar.
Tyvärr hann jag uppdatera i både mobil och padda. Tur vi inte är ute och kör som vi annars brukat göra vid denna tid om året.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag uppdaterade i går kväll och det kom ett mail och man kunde sätta nytt lösenord.
 

Meffe Ledin

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Växjö
HBK-Nr
19422
Medlemskap
2024
Jag har samma problem med telefonen. Har mailat utan att få svar, inget heller i skräpposten. Lyckligtvis har jag kvar gamla versionen på paddan, håller på att planera för norra Tyskland.
____________
Mittåt! Raderade appen och laddade ner på nytt, sen gick det att få svar på begäran om att återställa lösenordet. Allt funkar igen!
 
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag har samma problem med telefonen. Har mailat utan att få svar, inget heller i skräpposten. Lyckligtvis har jag kvar gamla versionen på paddan, håller på att planera för norra Tyskland.
____________
Mittåt! Raderade appen och laddade ner på nytt, sen gick det att få svar på begäran om att återställa lösenordet. Allt funkar igen!
Funkade tyvärr inte för mig.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jag försökte att fixa det i mobilen men då fick jag svaret att "länken hade upphört gälla" då tog jag länken i min dator och då fungerade det.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
För mej funkade ändringen bra på ipaden och vidare till telefonen. Men platserna anges i ett annat koordinatsystem en det som har varit förut, är det någon som vet om det går att ändra?
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Ok förstår! Det finns flera bra appar som fixar konverteringen från olika format om man vill ha det fixat.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Testade att avinstallera appen totalt, starta om paddan, gick in på Appstore och laddade ner appen igen. Nu funkade det. Gick att byta lösenord.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Nu har jag testat allt, både i mobil och padda. Avinstallerat, startat om enheten och installerat igen. Tror jag får ge upp användandet av Campercontact i fortsättningen trots att det varit min favorit.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Har ”browsat” runt lite på den nya hemsidan. Vill inte säga att den är värdelös, men nästan. Saknar några saker så här långt, antal platser, olika koordinatsystem (fanns två tidigare). Har meddelat Campercontact detta. Håller med Livibil att appen blivit sämre. Det enda som (kanske) är bra är att alla platser är uppdaterade när man söker. Den manuella uppdateringen har upphört.
 
Toppen