• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Campen

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Campen

Hek
Livet är en strid, Striden är en camp.Campen är en häst.
Men var är HÄSTEN? ser ingen på bilderna.
/Vidhem

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Hek
Livet är en strid, Striden är en camp.Campen är en häst.
Men var är HÄSTEN? ser ingen på bilderna.
/Vidhem

När jag läste ditt inlägg i morse fattade jag inte ett smack ! När jag nu på fredagskvällen tagit en överdos av diverse maltdrycker förstår jag exakt vad du menar. Därför undrar jag också.... Var är hästen ?:D:D:D:D:D

J

Jimbo

Guest

Blev tvungen att utveckla det där lite:

Vinprovning

T-Röd
Den verkliga storsäljaren är T-röd. Den passar bra till kraftiga kötträtter som Falukorv och Vov. Vår Testpanel förstår till fullo orsakerna till dryckens populäritet. Dess tunga boquet och något syrliga eftersmak för tankarna till ett oljeraffinanderi i Kazakstan.

T-Grön
Till vegitarisk smalmat som potatisskal och björkbark passar T-grön utmärkt. Den har en behaglig friskhet som påminner om sommaräng och för tankarna till ett luftigt grekiskt tempel. Detta är den idealiska aftondrycken då man samlar sina närmaste bakom Ungdomsgården eller restaurant Pelikanen.

T-Gul
Redan de gamla kinerserna lär ha druckit T-gul. Den fördes till våra trakter av den hemvändande Marco Polo och rönte genast stor uppskattning i det högbrittiska hovet. En brännande, något syrlig röksmak är karaktäristiskt för T-gul som avnjutes bäst i små skvättar vid lägerelden.

T-Blå
Känd för sin säregna ishavskyla och användes ursprungligen av grönländska eskimåstammar som skrämde ihjäl sälarna vid jakten. Denna uppfriskande, nästan riviga dryck marknadförs nu i Sverige under devisen "Fuktig morgon, svår start. Ta en T-blå"

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Ja,ni går väl på T-röd....

Nej jag går varken på T-röd eller någon annan form av sprit. Vad går du själv på 22.06 en lördagskväll? Själv går jag på antibiotica efter en mycket tuff operation. Mitt inlägg var ett försöka att skoja till det lite. Det misslyckades tydligen. För att undvika sådant i framtiden så ska du få ha dina inlägg helt befriade från mina kommentarer.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hallå HBK-kompisar. Visst är det fantastiskt att vi kan vrida en genomtrevlig tråd på det här viset! Vems är felet? Ingens! Göran vill förmedla den fina miljön och den trevliga stämningen från sin camping, och lyckas väl med det! Rolle-car känner av Görans beskrivning och lägger lite humoristiskt till ordet "kampen" på Görans beskrivning. Vidhem blir näst intill euforiskt med sin "dikt", den också inspirerad av Görans fina bilder och Rolle-cars tolkning. Sedan kommer jag in med en antydan om ett tidigt fredagsfirande och det kan mycket väl vara här det spricker! :eek: Det är dock inte min mening utan jag vill fortsätta att spinna vidare på den, som jag upplever det, mycket goda stämningen i tråden. Sedan fortsätter Tommy F på den inslagna linjen men en kul tolkning av Vidhems "dikt". Sedan försöker antagligen Göran på ett fint sätt markera att vi gått för långt med sin antydan om T-Röd..., vilket gör att Jimbo går loss på riktigt! :D Varpå Göran surnar eftersom det här antagligen inte var vad han menade med sitt inlägg, vilket i sin tur gör att han, förmodligen omedvetet, sågar Tommy F och Vidhem.

Alla i den här tråden har bara byggt vidare på den trevliga stämning som Göran skapade med sina fina bilder från campingen från början. Men pga att vi är så olika, har olika uppfattning om vad som är trevligt, har olika humor och reagerar olika, blir det lätt så här. Tänk på det. Det är oftast ingen som medvetet sabbar en tråd. Vi funkar så här. Det bästa sättet att mildra de här oundvikliga konsekvenserna är att tänka på hur vi funkar, på hur olika vi är! Ta inte saker så allvarligt, oftast är de inte menade så! :)

Senast ändrad:
J

Jimbo

Guest

Ha ha ha, ja så är det.

No hard feelings. När det börjar barka ur är det svårt att hålla sig. Men som skribenten ovan uttryckt så är det i all välmening =)

MVH/
J

Toppen