Jan K
HBK Medlem
Har du inte gjort lumpen? De flesta, som har det vet att arméspaden är ett allroundverktyg. Ungefär som en schweizisk armékniv.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Hur många rastplatser med latrintömning finns det i Skåne? Jag tror att ena handens fingrar räcker till. Enligt Trafikverket ligger det inte på dom att bygga latrintömningar på rastplatserna. Är campingarna villiga att ta mot alla husbilar som behöver tömma?
Jag har en viss förståelse för när utländska turister inte hittar en plats på att tömma på, så kommer paniken. Ute i Europa kommer man aldrig i en sådan situation att man inte hittar en tömningsplats. Tycker husbilsklubben borde påverka politikerna så att Trafikverket får som uppdrag att ansvara för utbyggnaden av latrintömningar längs våra vägar.
Mmmm, tyvärr finns där, för en vecka sedan i alla fall, en skylt som tydligt klargör att tömningen endast är till för betalande ställplatsgäster. Och ja, jag håller med dig, det ämnet hör inte till den här tråden.Kårehamn på Öland har helt fri tömning i markbrunn och fritt vatten utanför ställplatsen
Hur många rastplatser med latrintömning finns det i Skåne? Jag tror att ena handens fingrar räcker till. Enligt Trafikverket ligger det inte på dom att bygga latrintömningar på rastplatserna. Är campingarna villiga att ta mot alla husbilar som behöver tömma?
Jag har en viss förståelse för när utländska turister inte hittar en plats på att tömma på, så kommer paniken. Ute i Europa kommer man aldrig i en sådan situation att man inte hittar en tömningsplats. Tycker husbilsklubben borde påverka politikerna så att Trafikverket får som uppdrag att ansvara för utbyggnaden av latrintömningar längs våra vägar.
Biltema?
Är inte så säker på att det är husbilsägare som är ansvariga för skiten! Det finns andra som troligtvis och bevisligen ställt till det rejält. Tiggarna från Rumänien och Bulgarien har ju svinat ner nåt otroligt på de platser de haft sina läger och "arbetsplatser" Det brukar ju kosta kommunerna flera hundra tusen att städa upp efter dessa!
Är hyfsat övertygad om att vi husbilsägare inte är nåt problem gällande detta...
Jag hoppas du konfronterade mannen!Jo då, husbilsägare kan vara riktiga svin, tro mig. En av gångerna vi var i Grisslehamn på stora parkeringen längst in kommer en husbilsman gående över hela planen mellan alla andra (hus)bilar med sin toatank, sen tömmer han i diket som går runt parkeringen och går lugnt hela vägen tillbaka. Detta trots att det finns ställplats straxt bredvid med tömning liksom två campingar varav en på gångavstånd med tömning. Men det var uppenbarligen för jobbigt för denna fullständigt intelligensbefriade man.