• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campa Sweden

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Beställde innerskärmar till vår plåtis måndag levererades onsdag från Campa Sweden, det kallar jag service, blev fel från början och Leo fixade det ändå.
Nu till min fråga till er som vet!
Vill klistra dit lite ljudisolerande material, hur och vart klistrar jag för bästa resultat.
Viktigaste! vad använder jag för material?
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Beställde innerskärmar till vår plåtis måndag levererades onsdag från Campa Sweden, det kallar jag service, blev fel från början och Leo fixade det ändå.
Nu till min fråga till er som vet!
Vill klistra dit lite ljudisolerande material, hur och vart klistrar jag för bästa resultat.
Viktigaste! vad använder jag för material?
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få.
Dom är bra hans skärmar. Svårt ljudisolera. Jag sprayade bara dit rostskydd och monterade skärmarna. Bilen blev mycket tystare bara av skärmarna. Och den håller sig renare på sidorna
 
Senast ändrad:

UltraRapido

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
31576
Medlemskap
2024
Beställde innerskärmar till vår plåtis måndag levererades onsdag från Campa Sweden, det kallar jag service, blev fel från början och Leo fixade det ändå.
Nu till min fråga till er som vet!
Vill klistra dit lite ljudisolerande material, hur och vart klistrar jag för bästa resultat.
Viktigaste! vad använder jag för material?
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få.
Hej
Jag gjorde en Start - ACAR behandling och fick innerskärmar monterade både fram och bak, dyrt men super nöjd.
Eftersom du "bara" sätter innerskärmar så skulle jag klistrat ljuddämpningsfolie på insidan innerskärmen och inte på karossen, eftersom det kan bli kondens mellan folien och karossen som du inte ser förrän det är försent med rosten. Om du gör en rejäl och riktig rostskyddsbehandling först, då kan du montera en ljuddämpningsfolie på rostskyddet.
Men det är mitt tips det...
/Lennart
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Beställde innerskärmar till vår plåtis måndag levererades onsdag från Campa Sweden, det kallar jag service, blev fel från början och Leo fixade det ändå.
Nu till min fråga till er som vet!
Vill klistra dit lite ljudisolerande material, hur och vart klistrar jag för bästa resultat.
Viktigaste! vad använder jag för material?
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få.
En burk vanlig underredsmassa borde göra susen?
 

Kristian

HBK Intresserad
Inlägg
91
Kommun
Hudiksvall
Kund servicen är mycket bra hos Campa Sweden.
Jag fick 4 nya skärmar efter att 2 st inte klarade första vintern.
De nya monterade jag i höstas, en av fram skärmarna är redan trasig och då är inte vintern över än.
Och då har jag nog inte kört 20 mil än.
Det är usel kvalitet på plasten.
 

UltraRapido

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
31576
Medlemskap
2024
Kund servicen är mycket bra hos Campa Sweden.
Jag fick 4 nya skärmar efter att 2 st inte klarade första vintern.
De nya monterade jag i höstas, en av fram skärmarna är redan trasig och då är inte vintern över än.
Och då har jag nog inte kört 20 mil än.
Det är usel kvalitet på plasten.
Fast de var säkert billiga de där innerskärmarna... eller?
 

UltraRapido

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
31576
Medlemskap
2024
Då har du alltså först lyft upp bilen, gjort rent underredet med högtryck, låtit den torka i 2 dygn, sedan behandlat med en tunnflytande och penetrerande rostskyddsmedel, och sedan efter nästa dygn applicerat en hård underredsmassa med högtrycksspruta. då håller jag med dig att det räcker med bara "Underredsmassa". :msn_thumbup:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Då har du alltså först lyft upp bilen, gjort rent underredet med högtryck, låtit den torka i 2 dygn, sedan behandlat med en tunnflytande och penetrerande rostskyddsmedel, och sedan efter nästa dygn applicerat en hård underredsmassa med högtrycksspruta. då håller jag med dig att det räcker med bara "Underredsmassa". :msn_thumbup:
Man behöver inte försöka göra problem av allt! Varför skall man ha penetrerande rostskydd på en innerskärm av plast..? Och underredsmassan finns att köpa på burk, lämpligt att lägga på med en spackel, torktiden är relativt lång men det bör inte vara något problem.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Dom är bra hans skärmar. Svårt ljudisolera. Jag sprayade bara dit rostskydd och monterade skärmarna. Bilen blev mycket tystare bara av skärmarna. Och den håller sig renare på sidorna
För att förtydliga. Det var i skärmhusen jag spraya rostskyddsmedel. Detta efter en torktid på en vecka.

Gjorde inget med innerskärmarna annat än montering av dessa...
 

UltraRapido

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
31576
Medlemskap
2024
Man behöver inte försöka göra problem av allt! Varför skall man ha penetrerande rostskydd på en innerskärm av plast..? Och underredsmassan finns att köpa på burk, lämpligt att lägga på med en spackel, torktiden är relativt lång men det bör inte vara något problem.
Om du lägger på underredsmassa på inneskärmarna i ljuddämpningssyfte så tar jag genast tillbaka vad jag sagt om rostskyddet, för det gör ju ingen nytta på själva innerskärmarna :rolleyes:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Nja, TS skrev "Vill klistra dit lite ljudisolerande material, hur och vart klistrar jag för bästa resultat." Och jag tyckte en sak och Ni en annan ;)
"Beställde innerskärmar till vår plåtis måndag levererades onsdag från Campa Sweden, det kallar jag service, blev fel från början och Leo fixade det ändå.
Nu till min fråga till er som vet!
Vill klistra dit lite ljudisolerande material, hur och vart klistrar jag för bästa resultat.
Viktigaste! vad använder jag för material?
Tackar på förhand för all hjälp jag kan få."
 
Toppen