• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Camera Naturadagen i Västerås 16 februari

H

hianders

Guest
Sv: Camera Naturadagen i Västerås 16 februari

Vi skall försöka komma dit också!!

hianders/Hasse & Inger

H

hianders

Guest

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2025

Jag (Hans) har köpt heldagspass och middag. Emmalena kommer göra stan.
Vi planerar att komma till Västerås under fredag eftermiddag/kväll.
Hans

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag kan varmt rekommendera Jan Grahn och även Claes Grundstens föreläsningar. Men missa framförallt inte Grahn, han är över 80 år, still going strong med sin kamera och en helt otrolig föreläsare. Man är som om man vore frälst när man lyssnat på honom!

Vi kommer också upp på fredagen, syns då!

//Annette

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2025

Hej

Jag skickade en fråga till Sjöinvent om husbilsparkering under vintersäsong och fick följande svar som jag har klistrat in längre ned. Vi får hoppas att de kan komma åt marken även vintertid i framtiden.

Finns det någon västeråsare som vet om man kan stå tex på p-platsern i närheten av järnvägsstationen. På Eniros kartor verkar det se bra ut, men det är svårt att få en uppfatning i praktiken.

//Hans

----
Hej Hans!

Tyvärr får vi inte ta emot husbilar under vintertid. Det är en annan som hyr marken där under vintern fick vi reda på. Så vi kan tyvärr inte ta emot gäster. Men vi håller på och kollar varför de har gjort på detta vis för vi vill ha husbilsparkeringen öppen året om.

Med Vänliga Hälsningar

Johan Sahlin
Tel: 072-526 19 90
johan.sahlin@sjoevent.se

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej, det borde inte vara något problem att hitta en vanlig parkeringsplats att stå på. När vi skulle till naturfotofestivalen i Hässleholm för första gången ringde jag till lokala poliskontoret i Hässleholm (blev kopplad runt en massa innan jag kom dit dock), och frågade dom vart vi kunde stå, dels med tanke på var det var tillåtet, dels med tanke på att vi inte ville stå där buset håller till om nätterna. Vi blev rekommenderade att stå på en parkeringsplats till en nattstängd vårdcentral,vilket var helt perfekt!

/Ludde

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2025

Har varit i kontakt med en trevlig husbilsåkande polis i Västerås, som inte kunde svara på bra platser, men dock att det var olämpligt, om ville ha en lugn nattsömn, att stå nära centrala nattöppna restauranger och runt järnvägstationen.

Ringde även Västerås kommun där de troddde att det gick att stå på Lögarängsvägen (ställplatsen) även nu. När jag sa vad sjöevent svarat mig, skulle hon kolla upp saken och återkomma.

Fortsättning följer.

Hans

H

hianders

Guest

Det finns ju en stor parkering till vänster när man svänger in mot ställplatsen. Det finns en Preem-mack där. Om man betalar måste man väl få stå där 24 timmar eller hur?!!

Vi HBKare som kommer till Annettes föredrag kan väl ha ngt kännetecken, ex vis HBK-knapp eller nyckelbandet.

fru hianders/Inger

Sirre

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11766
Medlemskap
2025

Jag missade Jan Grahns föredrag på Naturfotofestivalen i Vårgårda, men såg hans utställning hos Göran Löfwing i Broddetorp. I likhet med dig berättade Hans Strand att hans visning var fenomenalt bra.
Även jag kommer till Västerås på fredag. Får se var det går att ställa sig någonstans. Tänker göra ett försök nere vid hamnen. Vi ses.

mvh/Göran Lunde

Frykis

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024

Det går bra att parkera ca 100 m efter ställplatsen. Där finns det P-platser för 21 dygn. Kan vara ganska fullt på vardagar Fortsätter ni vägen ytterligare ca 200 m så kommer ni till "vägs ände". Där finns det P-platser där ni kan stå gratis. (Det står att det är förbjudet med uppställning av husbilar och husvagnar, men jag tror att ingen bryr sig den här årstiden).
Det finns också P-platser vid färjkajen. Avgift 6:-/tim vardagar 9-18 och lördagar 9-15. Jag skulle ställa mig där för att få närheten till centrum.
Hoppas ni får det bra i Gurkstaden!

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2025

Hej

Fick idag följande svar från Västerås kommun. Jag frågade inte efter el eller alla bekvämligheter utan bara en plats att få stå på.

Nu har jag fått så bra svar från flera HBK:are så det kommer funka alldeles utmärkt.

Vi har inte hunnit få på nya HBK-märken på bilen än eftersom vi nyligen bytt till en Adria. Jag har inget HBK-märke heller så jag kan inte visa min "HBK-identitet" på Naturfotodagen, däremot kommer jag att ha en gul namnskylt med "Naturfotograferna i Arvika" på mig och göra reklam för Arvika fotofestival vid ett bord emellanåt.

Vi ses!

//Hans

Hej!
Det finns ingen husbilsparkering med el centralt beläget i Västerås där du kan sova över en natt eller två.
Platsen vid Lögarängen är avstängd på vintern.

Däremot kan du stå på Mälarkampingen VästerÃ¥s Mälarcamping | Start där det finns alla bekvämligheter.

Hoppas att det du får en trevlig vistelse i Västerås!

Med vänliga hälsningar
Karin
Kontaktcenter
Västerås stad
Konsult och Service
Stadshuset
721 87 Västerås
kontaktcenter@vasteras.se
Välkommen till Västerås stads officiella webbplats - Västerås stad

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Vi räknar med att vara uppe i Västerås vid fyratiden. Middagen börjar kl. 19. Jag har fått tid att testa mitt bildspel efter middagen på kongresscentrat.

På lördag kväll blir det nog en stor fest,

Vi ses

/Annette

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej, går vart det lite strul med projektortest och upplösning på bilden, men vi har lyckats att någotsånär få ordning på det!
Nu travar vi bort till kongresscentrat och börjar förbereda bokbord med mera!
Synes snart!

/Ludde

H

hianders

Guest

Det gör vi Annette!! Vi kommer till Västerås i god tid!

Inger & Hasse

H

hianders

Guest

En liten STOR Annette på ett stort podium i Aros Congress Center. (Ursäkta om bilden är otydlg men tagen med mobilen)Bild0178.jpg

Här en bild på den fina boken!Bild0180.jpg

En glad och nöjd Annette med familj efter ett väl genomfört föredrag med bildspel! Det var säkert ett par hundra åhörare där!Bild0183.jpg

Ni Hallänningar ska vara så stolta över er ambassadör från Halland!! Hon var bara så bra idag!!

Gokväll!!

hianders/Inger & Hasse

Toppen