• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Calira EVS 30 18DS reparatör

Robsurf

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
38047
Medlemskap
2023
Hej alla! Ny här på forumet och har såklart problem.Min calira 30 18ds laddar inte batterierna på 220v och ger ett hummande ljud när man kopplar den på 220v resten fungerar.Läst massvis med poster om det här på forumet.Jag kan inget om el själv,så min fråga är var kan man laga en sådan här Calira enhet snabbast eller överhuvudtaget? Då det verkar va ett problem med och få tag på delar vad jag förstått.Calira verkar inte aktuellt tidsmässigt då jag ska ut på resa om ung en månad.Om någon haft samma problem som jag och hittat en privat firma som man kan skicka den till inom europa.Hade jag varit väldigt tacksam för all info tack på förhand Rob.

F

F.d. 30146

Guest
Sv: Calira EVS 30 18DS reparatör

Jag fick ett tips från en av medlemmarna här på forumet om en firma på Orust som kunde detta med Calira, det är kanske värt att prova.

Firmans namn- Develec AB Tegenvägen 2 47295 Varekil Orust
Telnr- 0304-39340 eller 0705-80 26 09

Senast redigerad av en moderator:

Robsurf

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
38047
Medlemskap
2023

Tack för tipset! Den skickas på måndag slapp england och så blir det bara 10 mil norröver istället lokalt och bra.Börjar bra det här,igen tack så hemskt mycket för hjälpen det underlätta en hel del.

Senast ändrad:
F

F.d. 30146

Guest

Hej! På min enhet byttes transformator,diod och lite annat smått tydligen.Fungerar fint nu iaf och fick bra hjälp och information på develec.Tackar Rob..

Tack för att du berättade hur det gick, hoppas att allt håller nu.
Och enligt uppgift brukar det var (som på din) transformatorn som säckar ihop.

Toppen