• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Cabby husbil

F

F.d. 55619

Guest
Hej på er!

Funderar på att köpa en Cabby -09. Någon som har erfarenhet av denna bil?

Hälsningar Doris o Staffan:)

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Cabby husbil

Hej jag har ingen praktisk erfarenhet av cabby hösbil, den producerades bara några år, tyvär tyvär, men det lilla jag känner till omm den så är det en bra bil varm o skön liksom Cabby husvagnar den är fullt i klass med Kabe-Nordik en full fjädrad vinterbil, den byggs på Renualt vilket säkert inte är någon nackdel Volvo har cervice, för en tid sedan så stö hittade jag en sådan men då hade jag redan handlat annars hade jag utan minsta tvekan köpt den, jag tror inte du blir besviken på åtminstonne int på vintern, där fins inte så många tillverkade om det kann ha någon inverkan på priset,

mvh Bertil

Bo Blomdahl

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
7301
Medlemskap
2025

Köpte den första tillverkade Cabbyn (nya modellen 2006) med långbäddar.
Den är byggd på ett DB chassi och är 7 m lång med toa i mitten av bilen, därefter byggdes långbäddar på LB chassi och är 7,20 meter med toa längst bak.
Är mycket nöjd med bilen och dess utrustning. Har vägt upp den till 3850 kg annars kunde jag inte ta med frugan. Uppvägningen var inga problem eftersom Cabby fixade alla papper utan kostnad. Bilen är en kändis från Göta Kanal 2.

Bo B

F

F.d. 55619

Guest

Tack för informationen. Toppen,:spinny: för det är en riktig vinterbil vi är ute efter nu!/ Doris

Toppen