Svein_H
HBK Medlem
Vurderer å bytte inn bobilen min i en litt mindre modell, og har kikket på annonser i helga. Det er spesielt 2 biler som stikker seg litt ut, og som jeg kunne tenkt meg å se nærmere på. Imidlertid har jeg ingen kjennskap til disse merkene, hvordan de er rent kvalitetsmessig, driftssikkerhet, vinterisolasjon m.m., samt hva jeg ev. bør være ekstra på vakt mot. Setter derfor stor pris på om det er noen her inne som har erfaring og nyttig informasjon å dele.
Den første bilen er en Weinsberg TI 600 MG 2011, og den andre en Eura Mobil TT 590 FB 2011. Begge bilene virker til å være basert på Fiat og med samme drivlinje, men jeg kan jo ta feil.
Det som taler til Weinsberg sin fordel er prisen. Liker også at den har stor gjennomgående garasje, plass til 2 gassflasker, 3 gassbluss på kjøkkenet, muligens litt større kjøkkenbenk, og en (etter mitt syn) bedre myggnettløsning ved inngangsdøra. Av ulemper kan jeg nevne forheng i dusjen (mot glass skyvedører på den andre), all den grå plasten utvendig får den til å virke litt utdatert, og jeg syns også den virker litt mer stusselig innvendig.
Eura Mobil koster på sin side 50000 mer, men virker samtidig mer forseggjort og påkostet. Det er også den bilen som visuelt tiltaler meg mest, spesielt innredning og fargevalg, og den ser ut til å ha mye mer skapplass spesielt bakerst over senga, som også har vindu på begge sider. Ulemper, i tillegg til prisen, som jeg kan se er kun 2 gassbluss, ikke gjennomgående garasje, og muligens kun plass til 1 gassflaske(?).
Ingen av bilene har sykkelstativ, men så lenge jeg får plass til en sykkel i garasjen trenger jeg heller ikke det, og holder meg da under 6 meter totalt.
Dette er kun mine egne subjektive vurderinger, og jeg har som sagt null kjennskap til bilene rent teknisk eller kvalitetsmessig.
Den første bilen er en Weinsberg TI 600 MG 2011, og den andre en Eura Mobil TT 590 FB 2011. Begge bilene virker til å være basert på Fiat og med samme drivlinje, men jeg kan jo ta feil.
Det som taler til Weinsberg sin fordel er prisen. Liker også at den har stor gjennomgående garasje, plass til 2 gassflasker, 3 gassbluss på kjøkkenet, muligens litt større kjøkkenbenk, og en (etter mitt syn) bedre myggnettløsning ved inngangsdøra. Av ulemper kan jeg nevne forheng i dusjen (mot glass skyvedører på den andre), all den grå plasten utvendig får den til å virke litt utdatert, og jeg syns også den virker litt mer stusselig innvendig.
Eura Mobil koster på sin side 50000 mer, men virker samtidig mer forseggjort og påkostet. Det er også den bilen som visuelt tiltaler meg mest, spesielt innredning og fargevalg, og den ser ut til å ha mye mer skapplass spesielt bakerst over senga, som også har vindu på begge sider. Ulemper, i tillegg til prisen, som jeg kan se er kun 2 gassbluss, ikke gjennomgående garasje, og muligens kun plass til 1 gassflaske(?).
Ingen av bilene har sykkelstativ, men så lenge jeg får plass til en sykkel i garasjen trenger jeg heller ikke det, og holder meg da under 6 meter totalt.
Dette er kun mine egne subjektive vurderinger, og jeg har som sagt null kjennskap til bilene rent teknisk eller kvalitetsmessig.