• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bytt kamrem!

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Då har man bytt kamrem, kanske ett år tidigt (4år), men det känns skönt att kunna köra 4 år till utan att oroa sig för ras...
Kör lugnt!

F

F.d. 4556

Guest
Sv: Bytt kamrem!

Då har man bytt kamrem, kanske ett år tidigt (4år), men det känns skönt att kunna köra 4 år till utan att oroa sig för ras...
Kör lugnt!
Var bytte du din kamren, skall själv göra det nu, Har en Fiat 2006

Kenneth

Roffe1

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej!

Var det bara remmen de bytte? eller även sträckarna/lager?

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Det var en kamrem-sats med spännrullar mm. Vet inte så noga. Men man behövde inte byta vattenpumpen första gången man byter kamrem. Sedan är det 2 år/4500 mil intervaller för service, så det tar jag nästa år eftersom jag servade förra året.

ullabulla

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
1247
Medlemskap
2022

Var bara vaken för när kamkedjan börjar skramla.Sen när den gått av önskar du nog , att du inte var merca ägare. DYRT DYRT . Ha det stephan.

Lassman

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024

Fick ett kostnadsförslag i dag på byte av kamremsats med spännrullar
för 3.967:- hos en Fiatverkstad vid sandöbron,har även bytt 5 ans drev där.

trevik

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021

Det var billigt. Vad är det för årsmodell
Tror att det är dyrare från 2007 års modell.

Lassman

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024

Årsmod 2000 2dra bytet nu.Jag tror det kann skillja på årsmodell,men verkstaden är
billig om man jämför här på andra priser som diskuteras här

F

F.d. 3136

Guest

Jag byter den själv när den dagen kommer. Någon som donar som jag och gjort det? Lätt åtkommligt? Fast fan va dyrt det blivit med delar på typ Meconomen! Samma pris för reservdelen som för färdigt jobb från verkstad, tja lite överdrivet kanske. Apropå händig på bilar så har vår nyinköpta husbils franska instruktionsbok inte fått mej begripa var reservhjulet finns om det finns. Ej standard? Lätt ordna i-bok på svenska? Spännande att snart hitta igen bilen under snön, har knappt sett den i år. / Glad vår önskar självGöran fiat ducato chausson 5,95 m :wideeyed::wub:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest

Jag byter den själv när den dagen kommer. Någon som donar som jag och gjort det? Lätt åtkommligt? Fast fan va dyrt det blivit med delar på typ Meconomen! Samma pris för reservdelen som för färdigt jobb från verkstad, tja lite överdrivet kanske. Apropå händig på bilar så har vår nyinköpta husbils franska instruktionsbok inte fått mej begripa var reservhjulet finns om det finns. Ej standard? Lätt ordna i-bok på svenska? Spännande att snart hitta igen bilen under snön, har knappt sett den i år. / Glad vår önskar självGöran fiat ducato chausson 5,95 m :wideeyed::wub:

Jag brukar köpa delar från www.axel-augustin.de för att få pengar över till roligare saker.:rolleyes:

F

F.d. 29756

Guest

Bästa Göran och Yvonne.
Vi har just landat i Boden med en Chausson Welcome 19 årsmodell 2010.
Var kan man få tag på instruktionsbok / böcker på svenska?
I vår bil finns inget reservhjul utan medföljer en väl tilltagen apparat som vid måttliga
förluster av luft ska öka lufttrycket till körbar bil, i annat fall är man hänvisad till
Fiat vägassistans!?! Ja, ja saker förändras förståss.
Finns auktoriserad service för bodelen i Sverige? Service för Fiat finns däremot lite var stans.

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028

Var bara vaken för när kamkedjan börjar skramla.Sen när den gått av önskar du nog , att du inte var merca ägare. DYRT DYRT . Ha det stephan.

Tror att det blir lika dyrt på en med rem när den går av ... Ford ägare som jag är så är det bara att kolla spännrullarna samt slacket på kedjan ;)

Toppen