• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bytt husbil

F

F.d. 18251

Guest
Efter sju sorger och åtta bedrövelser har vi nu bytt vår husbil, Frankia Ff2 mot en Hobby Exclusive D750 ELC.
Hoppas nu att den är bra och att vi slipper alla fel och tråkigheter som vi hade med den förra.
Vi skall inviga den till en tur ner till Frankrike och Spanien i månadsskiftet Aug/Sept. Vi håller på att förbereda oss för att kunna övervintra i Spanien/Portugal under nästa vinter och kommer att besöka en del campingar och ställplatser söderöver.
En sak som vi har upptäckt är att varför är inte sängarna av den standarden så att man kan ligga någorlunda bra? Varför måste man köpa till en extra bäddmadrass för att få en bättre komfort? Man betalar ju såpass för sin bil och tycker att det borde vara en bättre sovkomfort.
Det är ju i alla fall människor i övre åldrarna dom flesta av oss som har bilarna.

Väntar med spänning på att få åka iväg nu.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 18251

Guest
Sv: Bytt husbil

Märkligt!!!!!
Jag frågade om sängkomforten i husbilarna och tydligen är det så att alla är nöjda med den som man får vid köp. Trots att flera tillverkare av madrasser har sagt, då vi har kommit och vill ha bättre sådana, att det är märkligt att det är så många som kompletterar sina sängar.
Senast var det ett äldre par som hade köpt en Concorde och ville ha bättre madrasser än dom som är med bilen.
Vi tycker i alla fall att dom är dåliga.

Vilgot

Toppen