Hej, fick problem med trycket i kranarna men främst köket, har uteslutit läckage och bytt till en ny dränkpump. Ändå dåligt tryck i köket, nån som kan ha nån tanke innan man börjar byta kranar osv, tack på förhand, / Fredrik
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Har du kollat silen i kranen
Gjorde ett försök men blev lite osäker på hur man gör utan att ta sönder nåt, har haft husbilen i 1 år så man är lite grön trots allt haha. Men kranen är en Capri kompakt som jag kom fram till. Är det enkelt att lossa och kolla?Har du kollat silen i kranen
Prövade det men utan förbättring tyvärrProva skifta kablarna (plus och minus) till pumpen. Kan vara så att den går baklänges.
Jag sög men vattendammsugare baklänges i slangen från tanken. Öppnade en kran I taget. Varmt o kallt läge var för sig. Kom mörka saker som kan ha vart alger kom ut. Sen bättre flöde men kanske inte på topp men mer än dubbelt upp ur kranar än tidigare....Hej, fick problem med trycket i kranarna men främst köket, har uteslutit läckage och bytt till en ny dränkpump. Ändå dåligt tryck i köket, nån som kan ha nån tanke innan man börjar byta kranar osv, tack på förhand, / Fredrik
Ja man får testa sig fram där, misstänker stopp av nåt slag då jag får rätt bra tryck ut i wc delen. Tack för tipset!Jag sög men vattendammsugare baklänges i slangen från tanken. Öppnade en kran I taget. Varmt o kallt läge var för sig. Kom mörka saker som kan ha vart alger kom ut. Sen bättre flöde men kanske inte på topp men mer än dubbelt upp ur kranar än tidigare....
Sen fyllde jag systemet igen och våtsög till det inte kom mer skräp. När jag sög i rätt riktning i kranarna kom inte skräp ut.Ja man får testa sig fram där, misstänker stopp av nåt slag då jag får rätt bra tryck ut i wc delen. Tack för tipset!
Värt att pröva! Tusen tackSen fyllde jag systemet igen och våtsög till det inte kom mer skräp. När jag sög i rätt riktning i kranarna kom inte skräp ut.
Körde nog ca 7 ggr
Lycka till
Jaså, jag har inget jag kan skruva lös, ser egentligen bara en grön sil som sitter klistrat eller så har nåt släppt sen tidigare, jag får pröva lossa helt enkelt, tack för hjälpenBrukar bara vara att skruva bort den lilla pipen där vattnet rinner ut. På samma sätt som kranarna hemma sitter ju en sil på dom oxå
Silarna kan absolut bli igensatta men mina var rena. Så mitt dåliga flöde satt i slangarna eller nån fördelare.Brukar bara vara att skruva bort den lilla pipen där vattnet rinner ut. På samma sätt som kranarna hemma sitter ju en sil på dom oxå