• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byte utelampa

Bysmeden

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2025
Hur öppnar man denna för byte av lampa?
bysmeden.4829

F

F.d. 58882

Guest
Jag har en sådan belysning på min HB. För att byta lampa så måste du göra det inifrån. Även de 2 skruvar som håller belysningen på plats är dragna inifrån.

RoffeN

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Väcker liv i en gammal tråd. På vår Bürstner Marano t640 sitter en likadan utelampa. Då den drar ca 20w så vill vi byta den. Det finns dock ingen logisk lösning till hur man gör. Skickade en fråga till Bürstner service och fick bifogat svar som egentligen inte är något vettigt svar. Jag ska enligt dem bryta lös den utan att förstöra väggen. Det är kanske limmad.

Har någon lyckats öppna en liknande lampa utifrån, utan att förstöra något, inifrån går inte

IMG_1764.jpegIMG_1762.jpeg

RoffeN

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Tack för dem.
Verkar som att jag måste demontera garderoben eller åtminstone baksidan. Får väl börja med ett litet inspektionshål.
Inte så konstigt då att byte av den lampan inte finns med i instruktionsboken.

Toppen