Hej
Hemkommen från lappland så blev det att byta till sommardäcken köpte bilen i fjol på hösten och det var åretrunt däck på men jag ville ha dubbdäck så däckfirman bytte åt mig och la dom i plastpåsar,
Har 3 axlad bil och däck mönstret var ca.12 mm på 2 st, 10 mm på 2 st och 8 mm 2 st
dom som var 8 mm hade varit på framme för fälgen hade mest broms damm
Nu placerade jag dom bästa framme dom sämsta i mitten och mellan slitna längst bak.
Tänkte att framme nöter det mest, de längst bak så utsätts för vridning när man svänger.
Tänkte jag rätt?
Kan konstatera att domkraften som är med ej orkar lyfta upp bakändan på bilen så det blir att skaffa en liten hydrauldunk att ha med, sen märkte jag att det blev mycke stabilare med 2 donkrafter
Men j----r vad jobbigt det var att byta 6 däck
Ha de paffw
PS skall bli riktigt roligt att byta på personbilen nu DS!
Hemkommen från lappland så blev det att byta till sommardäcken köpte bilen i fjol på hösten och det var åretrunt däck på men jag ville ha dubbdäck så däckfirman bytte åt mig och la dom i plastpåsar,
Har 3 axlad bil och däck mönstret var ca.12 mm på 2 st, 10 mm på 2 st och 8 mm 2 st
dom som var 8 mm hade varit på framme för fälgen hade mest broms damm
Nu placerade jag dom bästa framme dom sämsta i mitten och mellan slitna längst bak.
Tänkte att framme nöter det mest, de längst bak så utsätts för vridning när man svänger.
Tänkte jag rätt?
Kan konstatera att domkraften som är med ej orkar lyfta upp bakändan på bilen så det blir att skaffa en liten hydrauldunk att ha med, sen märkte jag att det blev mycke stabilare med 2 donkrafter
Men j----r vad jobbigt det var att byta 6 däck
Ha de paffw
PS skall bli riktigt roligt att byta på personbilen nu DS!