• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byte Intercoolern

Stallis

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
42218
Medlemskap
2025
Har köpt en Fiat Ducato 780 LT husbil 2018. Fiat har återkallat Fiat från 2015 fram till 2018 för fel på intercoolern . Jag vill veta om den bil jag nu har köpt har varit inne för åtgärd. Det finns ingen som har kunnat hjälpa mej med detta. Finns det någon som har varit med om detta och kan tipsa mej hur jag går till väga.
Ny husbils ägare.
Christer Falk

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Var det ett återkallande var det en Fiat auktoriserad verkstad den skulle lämnas in på på. Om så har skett skall andra auktoriserade verkstäder kunna se det i sitt datasystem.

Jag fick iallafall motsvarande info för min bil när jag ringde till en Fiatverkstad där bilen aldrig varit.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Nu vet jag inte ifall det fungerar hos just Fiat, men testa att logga in på deras site och leta upp recalls, knappa in vin så ska aktuella recalls komma upp.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Har köpt en Fiat Ducato 780 LT husbil 2018. Fiat har återkallat Fiat från 2015 fram till 2018 för fel på intercoolern . Jag vill veta om den bil jag nu har köpt har varit inne för åtgärd. Det finns ingen som har kunnat hjälpa mej med detta. Finns det någon som har varit med om detta och kan tipsa mej hur jag går till väga.
Ny husbils ägare.
Christer Falk
Är det verkligen intercoolern det gäller, jag har för mej att det var något med en mellankylare i avgasreningen?

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tack för svar vet inte utan jag har läst att det skulle vara intercoolern som Fiat tog tillbaka för.
Ja, även den kan ju ses som en form av intercooler, med den beteckningen brukar ju användas på laddluftkylaren i insugningssystemet.

Senast ändrad:

Stallis

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
42218
Medlemskap
2025
Bilen har inte fått någon återkallelse och finns heller inte registrerad hos Fiat som utfört arbet. Enligt Tibs bilverkstad i Eskilstuna så kommer inte någon återkallelse.
Dom kunde se i Fiats system att bilen inte var registrerad för åtgärd.

Toppen