• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Byte av handfat Hymer med den fiffiga toa/duschlösningen där man flyttar handfatet till ovanför toastolen.

LEGochTUT

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
16480
Medlemskap
2024
Hej!
Jag behöver byta handfatet på toaletten på min Hymer 504 . Det är ju en smart lösning där man flyttar väggen med handfatet till
ovanför toastolen. Jag undrar om någon monterat ner spegeln ovanför handfatet och hur man får loss handfatet? På sprängskissen ser det ut som om att
handfatet sitter limmat??? på själva väggen som en del. I underkant ser jag någon form av sikaflex?? som limmar fast handfatet men i överkant sitter ju spegeln.
Hur lossar man den ?? Det är kromade lister på v o h sida av spegeln som döljer??? Hur får man loss dessa utan att göra sönder dom?

Tacksam för tips.
mvh
Tony
 

Bilagor

  • handfat husbil.jpg
    handfat husbil.jpg
    132,1 KB · Visningar: 63

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej!
Jag behöver byta handfatet på toaletten på min Hymer 504 . Det är ju en smart lösning där man flyttar väggen med handfatet till
ovanför toastolen. Jag undrar om någon monterat ner spegeln ovanför handfatet och hur man får loss handfatet? På sprängskissen ser det ut som om att
handfatet sitter limmat??? på själva väggen som en del. I underkant ser jag någon form av sikaflex?? som limmar fast handfatet men i överkant sitter ju spegeln.
Hur lossar man den ?? Det är kromade lister på v o h sida av spegeln som döljer??? Hur får man loss dessa utan att göra sönder dom?

Tacksam för tips.
mvh
Tony
Hej.
Gå med i gruppen Hymer Owners Group (på Facebook). Där har Graham Nicklin bytt ut sitt trasiga handfat mot ett i rostfritt. Sök i gruppen på basin.

1692774412705.png
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024
Hej.
Gå med i gruppen Hymer Owners Group (på Facebook). Där har Graham Nicklin bytt ut sitt trasiga handfat mot ett i rostfritt. Sök i gruppen på basin.

Visa bilaga 230010
Ett sådant har jag satt in i våran bil
Var krångligt att beställa från Tyskland då firman inte levererar till Sverige. Skaffade en tysk fejkaddress som skickar vidare till Sverige.
 

LEGochTUT

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
16480
Medlemskap
2024
Hej!!
Ett tag sedan jag var inne här. OJ!!! Grymt snyggt och bättre än originalet. Stort tack för tipsen!!!
Vi skall till Tyskland i oktober. Skall hålla oss norr om Hamburg och Berlin. Tror ni man kan beställa detta så det finns i på något ställe
för avhämtning när vi ändå är där??

:applaus:
 
Toppen