• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byte av försäkringsbolag

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Går det att byta bolag när man ställt av bilen eller måste man invänta huvudförfallodag?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Tydligen nöjer sig inte Folksam med detta enl. telefonsamtal idag.
Tur att huvudförfallodagen är inom en månad.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
914
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Vid påställning av bil har man rätt att byta bolag inom 14 dagar
/Thomas
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi bytte från Folksam till Caravan Clubs försäkring för en månad sedan. Bilen avställd vid uppsägning via telefonsamtal. Dagen efter ställdes den på och nya försäkringen trädde i kraft enligt överenskommelse. Folksam har varit bra vid ev. skador. Bytte för att vi vill bo i avställd husbil i "hemmahamnen" längre perioder under hela året och den var något billigare.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Kanske har Folksam ändrat rutiner för att slippa anhopningen av avhoppand kunder?
Mitt telefonsamtal slutade med att det endast är möjligt att byta vid huvudförfallodag trots avställt fordon.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Kanske har Folksam ändrat rutiner för att slippa anhopningen av avhoppande kunder?
Mitt telefonsamtal slutade med att det endast är möjligt att byta vid huvudförfallodag trots avställt fordon.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Vi bytte från lf till caravanclub. Inga problem, bara att betala in försäkringen för tiden avställd.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Hade samma problem med Folksam då jag ställde på bilen.Skulle byta till Gjensidige.
Folksam sa att det går byta bara på huvudförfallodagen.Ringde till Gjensidige och berättade vad Folksam sade.Fick till svar att om bilen varit avställd har de ingen rätt att neka byte.De tog kontakt med Folksam och ordnade bytet.
Mvj.S670sl
 
Toppen