• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byte av backspegelsblinkers Fiat Ducato

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Hej

Vi behöver byta blinkers på backspegeln på vår hb.

Någon som kan ge ett enkelt snabbt svar på hur man får väck glaset för att byta lampan.

(vår semester går fint annars. Skriver från A9 söder om Berlin: sevärdheter tas tacksamt emot också. Vi ska stanna ett par dagar. Tar färjan till Trelleborg på måndag eftermiddag)

Lovisa & Runar

F

F.d. 3077

Guest
Sv: Byte av backspegelsblinkers Fiat Ducato

På de flästa speglar som är ställbara brukar det vara så att spegeln vinklas ut i överkanten sedan skjuter man glaset uppåt,med något som är vänligt mot glaset sätter man in i mellan glas och plastkåpan och bänder uppåt med.
Åtminstone var det så på våra speglar när jag fäste vidvinkelspeglarna uppå. Det kan gå lite tungt för glaset sitter i kilspår.
Lycka till. Mvh Bernt

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Byte av backspegelsblinkers Fiat Ducato

På de flästa speglar som är ställbara brukar det vara så att spegeln vinklas ut i överkanten sedan skjuter man glaset uppåt,med något som är vänligt mot glaset sätter man in i mellan glas och plastkåpan och bänder uppåt med.
Åtminstone var det så på våra speglar när jag fäste vidvinkelspeglarna uppå. Det kan gå lite tungt för glaset sitter i kilspår.
Lycka till. Mvh Bernt

Tack ska du ha. Det är nu fixat

/ R

Toppen