• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta vänster spegel Ducato 2008

F

F.d. 25098

Guest
Hej.

Är det någon som har haft väck innerklädsel eventuellt den gråa plastsargen runt lilla främre sidorutan i vänsterdörren?

Behöver byta speglen efter en insident vid en smal bro.

Behöver tips för att komma igång med arbetet:yes:.

MVH//Peter.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

Ja, den var lätt att byta på min -06:a. Bör inte vara mycket svårare på nya karossen tycker jag.
Elanslutningen sitter med ett skarvdon där.

Det svåra var för verkstaden att hitta rätt längd på armarna. Det slutade med att jag fick behålla de gamla armarna och bara sätta dit den nya spegeldelen.
Trots att verkstaden sa att man inte kunde dela den......
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

Hej.

Liknande scenario här. Det finns 16 olika speglar att tillgå och det blev endel klurande innan jag hittade rätt. Man kan se där speglen är paj att man säkert kan dela på fram och bakstycke när man tagit bort glasen, men eftersom dessa ej säljs separat blev det att köpa en hel spegel.

Det jag är mest orolig för är att man skall fördärva en massa klips och annat om man inte vet var man skall börja.

MVH//Peter.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

Nej Fuzzy, det var inte spegeln jag delade på, det var bara att jag bytade från korta armar som det var på den verkstaden tog hem, till de långa som satt på min bil.

Verkstaden sa att man måste köpa spegelhus inkl. armar för att det gick inte att skifta.
Vilket bevisligen var fel.

Så hela spegelpaket inkl sladd flyttade jag över till mina långa armar, för de var intakta.
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

Hej igen.

Nu var det klart. Inga större problem för den lite händige. Nu när man vet hur allt sitter fast skulle det nog ta under en timma. Tyvärr så kom jag på i efterhand att man skulle haft med kameran ut och fotat lite, men om någon annan råkar ut för samma sak så har jag bra minne.

Nu har jag dessutom 2,800:- att lägga på diesel till nästa tripp:spinny:.

MVH//Peter.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

??

Var kom de pengarna ifrån ? :swoon:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

Han röker säkert inte. Det gör inte jag heller och jag har kunnat köpa många bra-att-ha-saker för de pengarna.



Men när jag tänker efter skulle jag antagligen rökt minst fem cigaretter samtidigt under all vaken tid :rolleyes: .
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Byta vänster spegel Ducato 2008

??

Var kom de pengarna ifrån ? :swoon:

Nja, jag både snusar och röker men att bli av med en spegel kan bli en dyr historia. Vill naturligtvis inte klanka på våra verkstäder men som gammal mekaniker vill man ju göra det man kan själv.

Fiat verkstad ville ha 5,300:- för spegel inklusive montering.

Köpte spegel hos Axel Augustin i Tyskland skickad till min dörr för 2,500:-

Alltså blir det 2,800:- över.

Man kan ju vända på det och säga att det nu pga. den trånga bron blir 2,500:- mindre till nästa resa.

MVH//Peter. :twitcy:
 
Toppen