Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har en Globecar med mittdusch fungerar bra tycker vi. Inget skrammel från den delen av bilen. Summit har en konstruktion med vikvägg.
https://www.poessl-mobile.de/modelle/summit-640/
Det som är viktigt i alla duschkar är att det finns 2 avlopp så att inte vattnet står kvar om bilen inte står helt i våg, det gör min aldrig. I mittduschen får man torka av skjutväggen innan man "rullar ihop"den. Mittduschen är en bra lösning tycker jag, ger också möjlighet att skärma av bäddutrymmet dagtid.
Det enda problem jag upplever med duschen i min Globecar med mittdusch är att vattentrycket från den dränkbara pumpen är lite väl lågt. Skall byta till en som ger mer vatten/minut när den här går sönder eller när jag hittar en bättre med fler minutliter. Sommartid och när man är ensam på platsen går det att duscha utanför bilen med slangen genom fönstret, skönt.
jag blev väldigt intreserad av pössel summit 640 ,den bästa dusch o öppen planlösning lösningen hitintills mvh håkan
Vi har en Rapido V56. Trivs väldigt bra med den. Duschen är det inger speciellt med, ett avlopp, extra-golv som man får ta bort när man duschar,har ett vanligt duschdraperi, inga finesser där precis men den stora fördelen, tycker vi, är att det är en fransk säng. Man slipper klättra in i en tvärbädd. Bilen är bara 599 lång.Dessutom kan man bädda ner dinetten och få plats för två barn.
Lycka till i plåtis-djungeln