• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 Byta till Lithium

Bengt Petersson

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Säter
HBK-Nr
39379
Medlemskap
2024
Hej, ska montera litiumbatteri i vår Carthago S-plus 2010
Har köpt en Dc/Dc laddare som ska monteras, men är lite fundersam på vad som redan sitter monterat, se bilder.
Det det nåt som ska vara kvar, eller kan jag koppla in laddaren vid spannungomvandlern?
 

Bilagor

  • IMG_1098.jpeg
    IMG_1098.jpeg
    2 MB · Visningar: 155

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej, ska montera litiumbatteri i vår Carthago S-plus 2010
Har köpt en Dc/Dc laddare som ska monteras, men är lite fundersam på vad som redan sitter monterat, se bilder.
Det det nåt som ska vara kvar, eller kan jag koppla in laddaren vid spannungomvandlern?
Det ser ut att vara en säkringshållare till din inverter på bilden.
DcDc kan kopplas på ingående plus från generator/startbatteriet eller plus till bodelsbatteriet ,läs manualen till din booster, beroende på var du kopplar den, kan det innebära att den driver kylen under färd,då förlorar du 15A i laddning till batterierna.
Också beroende på var du kopplar den, kanske du inte får laddning till startbatteriet från din vanliga 230V laddare om den inte accepterar ström "bakvägen"
Det finns en del att fundera på innan man klipper kablar och monterar, men läs manualen eller kontakta tillverkaren av DcDc laddaren.
 
Toppen