• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta positionsljus Carthago

petra

HBK Medlem
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
35670
Medlemskap
2025
Hej , är det någon som har erfarenhet av att byta positionsljus som är limmad , sitta som berg ! Ska man värma bakifrån med värmepistol? Tyvärr sitta den inte så bra i förhållande till gas påfyllning . Tacksamt för tips.IMG_2873.jpeg

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej , är det någon som har erfarenhet av att byta positionsljus som är limmad , sitta som berg ! Ska man värma bakifrån med värmepistol? Tyvärr sitta den inte så bra i förhållande till gas påfyllning . Tacksamt för tips.Visa bilaga 237213
Är det inte LED ,går kanske inte att byta lampa utan hela enheten, fråga Carthago efter reservdel.
Kan misstänka att den är limmad på utsidan, så värma försiktigt och bryta, men först mät att du har ström fram så det verkligen är lampan det är fel på.

petra

HBK Medlem
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
35670
Medlemskap
2025
tack för hjälpen Tompan & Olof ,jo ,det är LED ,jag fick tag i en ny enhet genom amazon.de .Men bra tips att kolla att det finns ström fram innan jag demontera den .

Toppen