• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Byta kylskåp

Jan Björk

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
35222
Medlemskap
2025
Hej alla husbilsåkare!
Är det någon i gruppen som har erfarenhet av att byta kulskåp från absorptionskylskåp till 12 v kompressorkylskåp?
Jag är intresserad att höra om någon har bytt kylskåp hur det gick och var det några specifika problem med bytet.
Jag har kollat lite och lite svårt att hitta något med samma mått men det kanske finns monteringsramar eller om man behöver
tillverka egna, måste forska lite mera om ramar.
Sedan är det resten kvar men jag tror det löser sig när man väl börjar.
Bästa sommar hälsningar Janne

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej det är många som har bytt och det finns massor att läsa om det med sökfunktionen bl.a.
Sedan beror mycket på hur man använder bilen. Om man ofta vill stå utan el inkopplat m.m. så vill det till att man både har stor batteribank och ett flertal solpaneler på taket. Samt kanske ytterligare reservkraft om det är mulet.
Det finns en del som tröttnar på att jaga ström som har för lite batterikraft och laddning, och andra som det funkar bra för.
M.v.h. JANKRO.

Toppen