• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byta Husbil

F

F.d. 55807

Guest
Hej på er därute. Funderar på att byta bil. Kör nu med en Dethleffs -08. Har varit och tittat på nya lmc. Någon som har erfarenhet av denna hb. Bra eller mindre bra.

Gunerk

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
14526
Medlemskap
2023
Sv: Byta Husbil

Har en LMC595. Blir mer och mer imponerad av kvaliteten. Kolla under, ser jättebra ut. Se bara till att tempkännaren inte sitter över kylskåpet, flyttade till strax över sängen, och värmen blev mycket jämnare. Nöjd, ja!
Hälsningar, Thomas

Nihog

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20245
Medlemskap
2024

För mig står det nu mellan just denna 595 eller en Hymer exsis 414. Hymern har AL-KO chassie och ett mer rejält bagage men inget vinkelkök etc.

Tänker mig att kvalitet på dessa två bör vara likvärdig? Byggs inom samma koncern och med tillskott av GFK tak på Hymern lär den vara lika bra som LMC. Vad säger ni?

N.

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027

Har en 745i Explorer, har inte kört så mkt än men är så här långt. Ja förutom framfjädringen mest det ska snart ordnas.

Nyhlen

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2025

Hej - Vi har en LMC 663 årsmodell 2013
Tycker att märket står för en mix av premiumlösningar och amatörmässiga missar
Det som är bra är träfri konstruktion, GFK tak och underrede, vattenburen golvvärme, ALKO chassi med nivåreglering, dubbelgolv etc
Att sedan det inte finns rensluck till avloppstanken, dåligt utnyttjat mellangolv, ingen reglering av tankvärme osv, känns amatörmässigt
Den är dock den bil som bäst möter våra behov och plånbok
/Thomas

Toppen