• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byta Husbil

F

F.d. 53061

Guest
JA då har man bytt husbil igen fast man sa att föra va den sista.
Det är inte bra att va på Elmia.
Så nu har man bytt åt sig en Mc Louis Mc4 75 150hk med automat
men jag tror man får sluta att kosta på bilen en massa extra innan man bestämt sig för vad man ska ha. Bytte på autohallen i Stockholm.
Så där kommer våran gamla att finnas för försäljning det är mycke extra utrusning på den.
Frågan är skall man sluta åka på mässor det verkar bara bli dyrt.:wub:
Men det skall bli kul att hämta hem den nya på lördag.:cat::msn_cat:
Tanja o Markko.:cool:

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026
Sv: Byta Husbi

Grattis till nya bilen, vi har också precis bytt det blev en LMC Black Selection och kom fram till att det var som att byta bostad innan allt var på plats. Alla grejorna stod i vardagsrummet och det tog 2 dagar innan allt var på plats

F

F.d. 53061

Guest

Ja det skall bli kul men jag sa till hustrun att det är bara att börja om dit med larm undredsbehandling innerskärmar ock en massa annat lull lull som på den gamla.
Då bara skratta hon åt mig. :wink::twitcy:

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025

Gokväll

Grabben min, glöm inte att införskaffa nya mössor.;)

ha de..........

Bilagor

• 289.JPG
    289.JPG
    1,4 MB · Visningar: 40

55kjelle

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022

Det är konstigt gratis inträde på Elmia och väldigt dyrt utträde:confused:
Vi har också bytt bil efter bara ett år med den förra 2012:à.
Men vad det är mycket man kommer på att man vill ha......
Bättre last vikt,luftfjädring,större garage,mm.
Vi skulle bara titta i år!?
Blev byte från Burstner 890 till Niesmann Flair men man lever bara en gång och kan inget ta med sig.
Med vänlig hälsning, Kjell.

55kjelle

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Byta Husbil

Tack vi hoppas att denna har dom kvalitéer som vi tror.
I dag finns det så många bra Fabrikat att det kan vara svårt att välja.
Vi hämtar på Fredag om allt går som planerat.
Är ni nöjda med er bil?
Vi var inte missnöjda med den förra.
Kjellheij.:spinny:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kjøpte min første Flair i 2000, byttet til den vi har nå i 2008 fortsatt nøyd :D

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tack vi hoppas att denna har dom kvalitéer som vi tror.
I dag finns det så många bra Fabrikat att det kan vara svårt att välja.
Vi hämtar på Fredag om allt går som planerat.
Är ni nöjda med er bil?
Vi var inte missnöjda med den förra.
Kjellheij.:spinny:

Vi är väldigt nöjda efter två säsonger, en kvalitétsbil!

Lycka till.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Inne på våran tredje. (då förstår du)
Med vänlig hälsning
Skoogis

ja fortsätter det så kanske blir en fjärde.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja, skoogis du er ikke alene om å holde seg til N+B når en først har startet.
Selv er jeg endast inne på min andre Flair siden jeg kjøpte den første i 2000, enda grunnen til at jeg byttet i 2008 var ønske om enkeltsenger. Vår gamle 6700 iLTA fra 1999 (kjøpte en demobil) hadde tverrstillt dobbeltseng og vi fant at det å klatre over hverandre når vi trengte en snartur ut av sengen om natten var plagsomt for begge.

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Grattis till Er nya bil och Ni andra som också bytt. Vi kanske också gör affär snart, väntar på pris från den lokala handlaren så blir det väl lite prutande.
Rolf

Maje&Sune

HBK Medlem
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2025

Grattis Markko&Tanja till Er nya Hb. Jag vill inte grusa Er glädje med den nya bilen,(själva har vi en ny Adria sen i våras)Det är en skön känsla med en ny bil! Vi har haft några olika begagnade Mc Louisbilar och man får mycket bil för pengarna,men vad jag vill upplysa Er på är att vi har MYCKET dålig erfarenhet av Autohallen,både i Kungsängen och i Hol.Begär skriftligt på ALLT!Vi upplevde att Muntliga löften var bara tomt prat! Personligt ansvar???? NÄ!! (Köper man nytt och inte har några klagomål så funkar det säkert bra! Mvh.Sune

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

ja jag säger grattis till alla som bytt bil, i motsats till om jag hade råkat byta om jag hade bytt till den jag vill ha så hade jag blivit ifrågasattt av alla nästan blivit mobbad för bilvalet, prottestera inte för där fins många bevis på detta forum för det HA HA

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hoppas inte att vi mobbar någon för det bilval man gjort. Här i klubben är väl alla välkomna, allt från en folkaplåtiscamper från sextiotalet till en ny Volkner för tio mille.:)
Kul att läsa om att så många köper nya bilar. Vi är väll alla stolta över våra "Pärlor" och mobbingen mot olika märken är förhoppningsvis bara retsamhet på skoj.:)

F

F.d. 53061

Guest

Grattis Markko&Tanja till Er nya Hb. Jag vill inte grusa Er glädje med den nya bilen,(själva har vi en ny Adria sen i våras)Det är en skön känsla med en ny bil! Vi har haft några olika begagnade Mc Louisbilar och man får mycket bil för pengarna,men vad jag vill upplysa Er på är att vi har MYCKET dålig erfarenhet av Autohallen,både i Kungsängen och i Hol.Begär skriftligt på ALLT!Vi upplevde att Muntliga löften var bara tomt prat! Personligt ansvar???? NÄ!! (Köper man nytt och inte har några klagomål så funkar det säkert bra! Mvh.Sune

Ja det är synd att ni hade problem. Vår förra köpte vi av autohallen men vi har inte haft nå problem med varken säljare eller verkstad dom har varit bra mot oss ställt upp om vi har haft några funderingar.
Markko o Tanja. :wub:

Toppen