• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Byta husbil,,, Husbilssäljare??

F

F.d. 25098

Guest
Hej.

Jag tänkte byta min stora husbil mot något mindre i stil med "Adria Twin" eftersom det bara är jag och hundarna som åker nu för tiden.

Är det någon som har erfarenhet av Husbilar i Pukavik och Husbil-Partner i Kungälv ???

Med vänlig hälsning,

Peter.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Byta husbil,,, Husbilssäljare??

Har inte handlat med någon av dom, men hos Nilssons i Pukavik har vi en bekant som handlat och de är mycket nöjda.

//Tommy

F

F.d. 52908

Guest

Hej
Var hos husbilar i Pukavik, åker aldrig dit igen pga mycker dåligt bemötande, annars verkar han ha billiga importbilar och då spelar bemötandet mindre roll. Handlade min på Husbilsexpo i Bromölla.
Sören

F

F.d. 5322

Guest

Och vi varnar för Bromölla!!!:mad:
Tänk vad olika vi kan va!
(utanför tråden jag vet och förlåt men kunde inte låta bli)

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025

Hej Peter.
Jag har köpt min senaste av Husbilar i Pukavik Rickard Nilsson .
Jag köpet en " inporterad" Husbil Pössel, ( nästan alla bilar är importerade, eller. ) En så när lika dan som Du frågar efter, och efter att ha kört ett antal mil nu med den så är vi nöjda med utrymmet.
Har haft husbilar sedan 1982.
Bosse

F

F.d. 52945

Guest

Hej Fuzzy!
Vi köpte vår "nya" husbil från Rikard i Pukavik, ett mycket bra bemötande och när det har varit något har han alltid ställt upp och varit ett föredömme vad gäller försäljare!
Mvh
Pilot:)

F

F.d. 53099

Guest

Vi har köpt husbilar av Nilsson i Pukavik och av Husbilen . com i Mellerud båda mycket bra bemötande av båda o servicen har varit mycket bra!!:twitcy:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej
Anders och Daniel hos Husbilen.com i Mellerud är kanon att göra affärer med.
Köpte förra året vid denna tiden en Adria av honom men det visade sig att när vi lastat i allt vad vi ville ha med oss så vägde den för mycket. Vi påtalade detta för Anders och hans svar var
'Givetvis får du lämna tillbaka bilen och välja en annan och du skall inte behöva betala nåt för att du kört med den'.
Hade kört 280 mil och han stod för överflyttning av både larm och radio till den nya bilen jag köpte. Den nya bilen blev billigare en den gamla och jag fick tillbaks varenda krona av mellanskillnaden. Sånt glömmer man inte i första taget.
Adrian skulle jag först ha köpt av Husbilar i Pukavik och enligt chefen där så var bilen fullutrustad. När jag började fråga på vissa detaljer om bilen så blev hans svar att 'Jag säger ju att bilen är fullutrustad och därmed jämt. Jag har inte tid att svara på dessa frågor. Tror du mig inte så skall du inte köpa bilen av mig.'
Med detta svar bestämde jag mig för att inte köpa av honom och tur var väl det. Undrar hur han skulle agera om jag ville lämna igen bilen efter 1 månad ?

F

F.d. 25098

Guest

Hej Peter.
Jag har köpt min senaste av Husbilar i Pukavik Rickard Nilsson .
Jag köpet en " inporterad" Husbil Pössel, ( nästan alla bilar är importerade, eller. ) En så när lika dan som Du frågar efter, och efter att ha kört ett antal mil nu med den så är vi nöjda med utrymmet.
Har haft husbilar sedan 1982.
Bosse

Hej Bosse.

Lite utanför ämnet men hur är Pössl jämfört med Adria kvalitetsmässigt? De görs ju på samma skåp Fiat eller Citroen så jag är ute efter inrednings detaljer mm.

Mvh,,

Peter.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Om jag inte är felinformerad så görs Pössl på Adriafabriken i Slovenien. Om man tittar på Adrias hemsida under historik så står det något kryptiskt om att Pösselprojektet startar, 1994 tror jag. Och tittar man på inredningen så ser den identisk ut, i varje fall på "min" årgång 2006.
// Göte J

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Hej
Var hos husbilar i Pukavik, åker aldrig dit igen pga mycker dåligt bemötande, annars verkar han ha billiga importbilar och då spelar bemötandet mindre roll. Handlade min på Husbilsexpo i Bromölla.
Sören
Hej
Vi har köpt 2 nya husbilar av Rikard i Pukavik. Har blivit väldigt trevligt bemött och han har alltid ställt upp om något inte varit till belåtenhet. Ang importerade husbilar, så är väl alla bilar som inte är tillverkade i Sverige, importerade, eller? Om du menar att han har privatimporterade husbilar, så är dom inte det heller, utan dom är intagna till Sverige,
precis som vilken annan husbil som helst, som du kan köpa från vilken annan svensk importör.

Kjelle:yes:

F

F.d. 25098

Guest

Hej
Vi har köpt 2 nya husbilar av Rikard i Pukavik. Har blivit väldigt trevligt bemött och han har alltid ställt upp om något inte varit till belåtenhet. Ang importerade husbilar, så är väl alla bilar som inte är tillverkade i Sverige, importerade, eller? Om du menar att han har privatimporterade husbilar, så är dom inte det heller, utan dom är intagna till Sverige,
precis som vilken annan husbil som helst, som du kan köpa från vilken annan svensk importör.

Hej.

Det här med importerade bilar styr inte mitt val av handlare då jag tänker köpa nytt. En ny bil i Tyskland eller Sverige spelar mindre roll om inte priset är avsevärt lägre med samma utrustnings nivå.

Problem med importerade bilar blir inte aktuellt för än den (jag) som köpt Svensksålt skall försöka sälja. Man blir ju pressad på priset och argumentet "Svensksåld" börjar ju bli mindre och mindre intressant för köpare. Detta är i sej inget konstigt, så sker ju även på arbetsmarknaden med pressade priser och lönedumpning.

Så import eller inte är upp till var och en.

Hälsar,,

Peter.:bye:

Toppen